روزنامه پاکستانی: جهان جلوی ماجراجویی های آمریکا را بگیرد

روزنامه پاکستانی: جهان جلوی ماجراجویی های آمریکا را بگیرد
جمعه 27 ارديبهشت 1398 - 11:44

روزنامه پاکستانی «بیزینس رکوردر» سیاست های تحریک آمیز دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا را خطرناک خواند و از جامعه جهانی خواست تا جلوی ماجراجویی های جدید آمریکا در منطقه را بگیرد.

العالم ـ آمریکا

این روزنامه انگلیسی زبان روز جمعه در سرمقاله ای با عنوان تشدید تنش های ایران و آمریکا، نوشت: ترامپ در کمپین انتخاباتی خود مخالفتش را با سنت دیرینه آمریکا مبنی بر توطئه برای برچیدن نظام آن دسته از کشورهایی که مخالف سیاست های واشنگتن هستند، اعلام کرده بود اما وی پس از رسیدن به قدرت مانند همتای سابق خود به جستجوی روش های تغییر حکومت در دیگر کشورها پرداخت.
در این سرمقاله آمده است: سبک ترامپ برای اجرای سیاست خارجی تاکنون بی فایده بوده و آمریکا نتوانست در طرح های خود برای تغییر حکومت در کشورهایی مثل ایران، کره شمالی و ونزوئلا موفق شود.
بیزینس رکوردر افزود: روش مبهم و سردرگم بودن دونالد ترامپ باعث شده تا خطر رویارویی و درگیری پدیدار شود و وی درصدد تحریم، فشار و نقطه تغییر حکومت علیه کشورهای مخالف خود است.
به نوشته این روزنامه انگلیسی زبان پاکستان؛ جمهوری اسلامی ایران در واکنش به تحریم های یکجانبه آمریکا اجرای برخی از بندهای برجام را متوقف کرد و اروپا نیز با وجود وعده های بسیار تاکنون نتوانسته منافع اقتصادی ایران را تامین کند.
به گزارش ایرنا، در این سرمقاله آمده است: اگر آمریکا به طرح های خود ادامه دهد جامعه جهانی نباید سکوت کند بلکه با اراده جمعی باید جلوی ماجراجویی های آمریکا به ویژه طرح تغییر حکومت در دیگر کشورها را بگیرد.
بیزینس رکوردر نوشت: اقدامات آتی آمریکا ممکن است به مراتب خطرناک تر و فاجعه بار تر در مقایسه با اوضاع عراق، لیبی و تقریبا سوریه باشد.

پربیننده ترین خبرها