فصلی جدید از سریال ناکامی های نتانیاهو

فصلی جدید از سریال ناکامی های نتانیاهو
جمعه 27 ارديبهشت 1398 - 17:01

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت به دلیل درخواست های احزاب کوچکی که به حزبش خواهند پیوست ، برای تشکیل دولت جدید با مشکلاتی روبروست.

العالم - فلسطين

اگر نتانیاهو نتواند ماه آینده دولت تشکیل دهد،ریولین باید فرد دیگری را مامور تشکیل کابینه کند.

بنیامین نتانیاهو در برابر مذاکرات ائتلافی که هنوز میان گروهها حل نشده با چالش جدی روبروست که به احتمال زیاد می تواند سرنوشت سیاسی وی را به ویژه پس از آگاهی یافتن از ناتوانی خود در برابر تشکیل ائتلافی دولتی با تکیه بر اکثریت اعضای کنیست، تحت تاثیر قرار دهد.

این مشکلات ایجاب می کند، رئوون ریولین رئیس جمهوری رژیم صهیونیستی بار دیگر برای تعیین یک عضو دیگرکنیست برای تشکیل کابینه ،مذاکراتی با نمایندگان داشته باشد.

یک منبع حزب لیکود نیز تاکید کرد: نتانیاهو با جدیت در حال بررسی امکان تشکیل ائتلاف دولتی بدون حزب " اسرائیل خانه ماست " با تکیه بر تایید 60 عضو کنیست است.

به نظرمی رسد فشار زمان و ضرورت مجبور کردن دیگران برای انعطاف به خرج دادن در شرایط خود، نتانیاهو را به انتخاب این گزینه سوق داده است.

در مقابل نیز «موشه کحلون» رئیس حزب «کولانو» درصدد حفظ منصب خود یعنی وزارت دارایی است از اینرو از امضای توافق ائتلافی با حزب لیکود خودداری کرده است.

با این وجود چالش اصلی دولت نتانیاهو، سه درخواست لیبرمان یعنی شکست دادن جنبش حماس در نوار غزه، مخالفت با اعمال هرگونه تغییر در قانون معافیت یهودیان حریدیم از خدمت نظامی و جلوگیری از برخی اقدامات خاخام ها در ارتباط با مهاجران روس مانند گرفتن تست دی‌ان‌ای برای تشخیص روابط خانواده های یهودی است.

از سوی دیگر رئیس حزب "آینده ای وجود دارد" و عضو کنیست از لیست "کحول لفان" نیز در صدد سوء استفاده از بحران فرا روی نتانیاهو است، زیرا از لیبرمن خواست توافق پیوستن به دولت نتانیاهو را امضا نکند و از وی خواست به دولت جایگزین تشکیل شده توسط فهرست خود، بپیوندد.

پربیننده ترین خبرها