جعفری: پایان مشکلات سوری ها در ادلب مستلزم قطع حمایت از تروریست هاست/ النصره بیمارستان‌ها و مدارس را به بازداشتگاه و شکنجه‌گاه تبدیل کرده است

جعفری: پایان مشکلات سوری ها در ادلب مستلزم قطع حمایت از تروریست هاست/ النصره بیمارستان‌ها و مدارس را به بازداشتگاه و شکنجه‌گاه تبدیل کرده است
جمعه 27 ارديبهشت 1398 - 22:29

"بشار الجعفری " نماینده دائم سوریه در سازمان ملل درجلسه شورای امنیت درباره وضعیت سوریه گفت: برخی از اعضای شورا هم چنان جنایت های جنگی نامشروع ائتلاف آمریکا در سوریه با همدستی شبه نظامیان مزدورو در راس آنان قسد در انهدام کامل شهر الرقه و کشتار و کوچاندن خانواده ها را نادیده می گیرند.

العالم سوریه

وی افزود: روش برخی اعضای شورای امنیت به مثابه حمایت از تروریست ها و بسیج علیه دولت سوریه و مانع تراشی برای حمایت از شهروندان سوری و مبارزه با تروریسم است .

وی تاکید کرد: ادلب؛ متعلق به سوریه است و دولت سوریه مسئول حفاظت از این استان و ساکنان آن در برابر تروریست هاست و وظیفه شورای امنیت نیز کمک به دولت سوریه است.

وی افزود: گروه تررویستی النصره از عدم پایبندی ترکیه به تعهدات خود در توافق کاهش تنش و توافقهای آستانه و سوچی، برای تحمیل سیطره خود بر استان ادلب سوء استفاده می کند.

وی افزود: گروه تروریستی النصره، از صدها هزار غیر نظامی ادلب به عنوان سپر انسانی استفاده می کند و بدترین جنایت ها را در حق آنان انجام می دهد و مراکز غیر نظامی مانند بیمارستانها و مدارس اطراف را به بازداشتگاه و شکنجه گاه تبدیل کرده و همه مخالفان با افکار تکفیری خود را می کشد.

وی تاکید کرد: جنایت های این گروه تروریستی به مناطق و شهرهای مجاور ادلب نیز کشیده شده و به شهادت ده‌ها نفر که بیشترشان زنان و کودکان بودند در حلب، حماه، لاذقیه، محرده و السقیلبیه منجر شده است.

جعفری افزود: توافق کاهش تنش در ادلب موقتی است و همه باید بدانند حفظ آن مستلزم پایبندی ترکیه به پایان دادن اشغال مناطق گسترده و پایبندی به تعهدات خود و پایان حمایت از گروههای تروریستی ادلب است .

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل خاطرنشان کرد: از کشورهایی که از شورای امنیت خواهان برگزاری جلسه شدند می پرسیم، گزینه هایتان برای مقابله با اقدام گروه تروریستی متشکل از هزاران تروریستی خارجی برای تسلط بر یکی از شهرهایتان و انجام جنایت های وحشتناک در حق اهالی آن و هدف قرار دادن شهرهای دیگر با گلوله وموشک چیست ؟

وی افزود: هیچ کشوری درجهان نیست که تهدید تروریسم را بپذیرد و زندگی شهروندان خود را به خطر بیندازد و حقوق آنان را در دفاع از خاک و شهروندان سلب کند.

وی پرسید: چرا کشورهای غربی از تحویل دادن تروریست های سوریه و بیان اقدامات خود در حمایت مالی از آنان و تسهیل عبور آنان به سوریه برای ریختن خون سوری ها دست برنمی دارند.

الجعفری تاکید کرد: گروههای تروریستی ادلب خود را برای نمایش شیمیایی جدیدی آماده می کند تا برخی از نیروها تظاهر کنند که در معرض مواد سمی قرار گرفته اند تا شبکه های معروف آن را پوشش داده و ارتش سوریه را متهم کنند.

وی افزود: ادامه تجارت با مشکلات ملت سوریه، هرگز دولت سوریه را از انجام وظیفه قانونی خود در مبارزه با ترروریسم و حفاظت از شهروندانش منصرف نخواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها