ترامپ باز هم ایران را تهدید کرد اما این بار با لحنی محتاطانه تر

ترامپ باز هم ایران را تهدید کرد اما این بار با لحنی محتاطانه تر
سه شنبه 31 ارديبهشت 1398 - 11:52

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با لحنی محتاطانه تر از قبل گفته، در صورتی که ایران علیه منافع آمریکا اقدامی بکند با "واکنش مقتدرانه" روبرو خواهد شد.

العالم ـ آمریکا

به گزارش اسپوتنیک، ترامپ شامگاه دوشنبه، سی‌ام اردیبهشت (۲۰ مه) (به وقت واشنگتن) در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرده « فکر می کنم که ایران اشتباه بزرگی مرتکب می شود اگر کاری انجام دهد. این کار پاسخی با تمام قدرت خواهد داشت.»

دومین پیام تهدید آمیز ترامپ علیه ایران درحالی مطرح شده که نسبت به پیام قبلی محتاطانه‌تر به نظر می‌رسد.

ترامپ در عین حال گفته که آمریکا شواهدی مبنی بر اقدام احتمالی ایران علیه این کشور در دست ندارد. همچنین اعلام آمادگی کرده که اگر سران ایران به او تلفن کنند با آنها مذاکره خواهد کرد.

ترامپ پیشتر در شامگاه یک‌شنبه ۲۹ اردیبهشت طی توئیتی تهدید آمیز خاطرنشان کرده بود که اگر ایران بخواهد مبارزه کند، این پایان رسمی جمهوری اسلامی خواهد بود.» که این توییت وی با پاسخ قاطع محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان مواجه شد.

وزیر خارجه در پیامی توییتری ضمن رد تهدید توییتری رئیس‌جمهور آمریکا به او یادآور شد که همانطور که «اسکندر مقدونی»، «چنگیزخان» و دیگر مهاجمان نتوانستند ایران را از بین ببرند، او نیز راه به جایی نخواهد برد.

ظریف در این پیام توئیتری خاطرنشان کرد، " دونالد ترامپ به تحریک تیم بی، امید دارد به چیزی دست یابد که اسکندر، چنگیز و دیگر متجاوزین در آن ناکام بوده‌اند. ایرانیان هزاران سال سربلند ایستاده اند و متجاوزین همه رفته‌اند. تروریسم اقتصادی و رجزخوانی های‌ برای نسل‌کشی، ایران را پایان نخواهد داد. هرگز یک ایرانی را تهدید نکن. احترام را آزمایش کن، جواب خواهد داد."

پربیننده ترین خبرها