شهادت یکی از مجروحان راهپیمایی بازگشت در مرز غزه

شهادت یکی از مجروحان راهپیمایی بازگشت در مرز غزه
سه شنبه 31 ارديبهشت 1398 - 14:48

جوانی فلسطینی که در تظاهرات هر جمعه در مرز غزه معروف به «راهپیمایی بازگشت» زخمی شده بود، به شهادت رسید.

العالم _ فلسطین اشغالی

صبح امروز (سه شنبه) جوانی فلسطینی به نام «محمد عبد الجواد زعرب» از شهر رفح که در راهپیمایی‌های بازگشت در مرز نوار غزه مجروح شده بود، به شهادت رسید.

بر اساس گزارش وبگاه «الرساله»، منابع محلی گفته‌اند شهید زعرب پس از زخمی شدن در مرز غزه به یک بیماری لاعلاج دچار شده بود.

هفته جاری وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد، از آغاز «راهپیمایی‌ بزرگ بازگشت» در طول مرز شرقی نوار غزه با فلسطین اشغالی ۳۰۵ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و ۱۷۳۳۵ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین در ادامه تصریح کرد، در بین شهدا ۵۹ کودک، ۱۰ زن و یک سالمند دیده می‌شود؛ همچنین در بین مجروحان ۳۵۶۵ کودک، ۱۱۶۳ زن و ۱۰۴ سالمند وجود دارند.

در ادامه گزارش وزارت بهداشت فلسطین آمده، جراحت ۵۶۴ نفر وخیم است، ۷۳۴۵ نفر جراحات نه چندان شدیدی دارند و میزان جراحت ۹۴۲۶ نفر نیز کم است. ۷۰۶۹ نفر با گلوله جنگی و ۹۴۲ با گلوله پلاستیکی، زخمی و ۱۶۷۸ نفر دچار خفگی ناشی از استنشاق گاز شدند.

راهپیمایی‌ بازگشت از ۳۰ مارس ۲۰۱۸ (۱۰ فروردین ۱۳۹۷) در راستای تأکید بر حق بازگشت، اعتراض به محاصره غزه و نیز انتقال سفارت آمریکا به قدس، در مرز غزه با فلسطین اشغالی آغاز شد و همچنان ادامه دارد. گرچه تظاهرات‌کنندگان فلسطینی از ابتدای آغاز این تظاهرات بر ماهیت مسالمت آمیز آن تأکید کردند اما رژیم صهیونیستی برای متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان از گلوله استفاده می‌کند.

بیش از ۶۰ تن از شهدا مربوط به ۱۴ ماه می (۲۴ اردیبهشت) برابر با روز انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی است؛ رژیم صهیونیستی در این روز به روی فلسطینی‌های معترض آتش گشود و کشتاری گسترده به راه انداخت.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها