رسانه چینی: آمریکا در مسیر نادرستی گام گذاشته است

رسانه چینی: آمریکا در مسیر نادرستی گام گذاشته است
پنج‌شنبه 2 خرداد 1398 - 09:48

یک رسانه چینی در تحلیلی درباره تحولات خاورمیانه نوشت : آمریکا یک بار دیگر در مسیری نادرست گام گذاشته است و می خواهد اشتباهات تاریخی خود را تکرار کند به این گمان غلط که می تواند در برابر ایران پیروز شود اما همه می دانند که مقابله با ایران بی درایتی محض است.

العالم- آسیا

روزنامه «چاینا ارگ» روز پنجشنبه نوشت، آمریکا بارها مرتکب اشتباهاتی از این دست شده است ، ترامپ رییس جمهوری آمریکا و جان بولتون مشاور جنگ طلب و تندروی وی از زمانی که به قدرت رسیده اند ، ایران را هدف فشارهای بی امام قرار داده اند.
رسانه چینی با اشاره به خروج آمریکا از برجام ؛ خاطر نشان کرد : امریکا پس از خروج از برجام ؛ تحریم های سرسختانه ای را علیه ایران اعمال کرد و حالا هم تهدید به اقدام نظامی می کند و البته همه می دانند که این بی درایتی ها فرجام خوشی برای آنها نخواهد داشت.
چاینا ارگ می نویسد که آمریکا هر روز به دنبال یک بهانه جدید است آنها موضوع حمله به نفتکش هایی را مطرح می کنند که هیچ یک آمریکایی نیستند و یا می خواهند حمله حوثی ها به خط لوله نفتی عربستان را بهانه قرار دهند در حالی که ایران بارها تاکید کرده که این اتفاقات هیچ ارتباطی به تهران ندارد.
رسانه چینی تاکید می کند که آمریکا می گوید به دنبال جنگ نیست اما چرا هر اتفاقی می افتد به ایران منسوب می کند اصلا چرا آمریکا باید تا این حد ایران را تحت فشار قرار دهد و یا علیه این کشور موضعگیری کند.
چاینا ارگ نوشت ایران می گوید به برجام پایبند باشیم ولی آمریکا مساله راهبردهای دفاعی ایران و یا برد موشک های این کشور را مطرح می کند مسایلی که به توافق هسته ای ارتباطی پیدا نمی کند آمریکا با خروج از برجام سال ها مذاکره را بی نتیجه گذاشت.
رسانه چینی تصریح کرد که امروز حتی یک متحد آمریکا هم با سناریوهای این کشور علیه ایران موافق نیست هیچ کشوری در مسیر رویارویی با ایران از آمریکا حمایت نکرده است.
چاینا ارگ نوشت که امروز آمریکا باید بداند دیگر سال 2003 میلادی نیست ارتش ایران هم مانند ارتش عراق نیست سرزمین ایران هم بسیار پهناور است جنگ با ایران یک سناریوی وحشتناک و یک بی درایتی محض است.
این رسانه در پایان آورده است هیچ کس از جنگی که یک دلیل موجه ندارد، حمایت نمی کند و هیچ ارتشی با آمریکا همراه نخواهد شد و کسی هم نمی داند پایان این سناریو چگونه خواهد بود ای کاش باشند کسانی که از تاریخ عبرت بگیرند و دست از اشتباهات گذشته بردارند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها