ظریف: چابهار می تواند به امنیت و ثبات در افغانستان، پاکستان و ایران کمک زیادی کند

ظریف: چابهار می تواند به امنیت و ثبات در افغانستان، پاکستان و ایران کمک زیادی کند
پنج‌شنبه 2 خرداد 1398 - 15:55

وزیر امور خارجه توسعه شرق کشور را از اولویت های سیاست خارجی ایران برشمرد و با اشاره به پتانسیل های موجود در چابهار گفت: این منطقه می تواند به امنیت و ثبات در افغانستان، پاکستان و ایران کمک زیادی کند.

العالم - ایران/سیاسی

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که در مسیر سفرش به پاکستان توقفی در بندر چابهار داشت، در این باره به خبرنگاران گفت: فرصتی ایجاد شد که قبل از سفر به پاکستان، سفری هم به چابهار داشته باشم.

وی یکی از اولویت های سیاست خارجی ایران را توسعه شرق کشور خواند و گفـت: چابهار به عنوان یکی از مهمترین امکانات کشور برای ترانزیت و ایجاد یک شبکه حمل و نقل بین المللی از یک سو و از طرف دیگر منطقه آزادی است که می تواند به توسعه این منطقه و کشور و همچنین به امنیت و ثبات در افغانستان، پاکستان و جمهوری اسلامی ایران کمک زیادی کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: تمام تلاش وزارت امور خارجه بر این است که از فرصت هایی که در این جا هست با کمک شرکای خود در جامعه بین المللی استفاده کند و خوشحالم که این فرصت را پیدا کردم بازدیدی داشته باشم تا با آگاهی بیشتری در این زمینه تلاش کنیم.

وی در سفر به چابهار از سایت پتروشیمی نگین مکران منطقه آزاد چابهار بازدید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان قرار است امروز در سفر به پاکستان با مقامات عالی این کشور ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی را بررسی خواهد کرد.

وی اخیرا نیز سفری به ترکمنستان، هندوستان، ژاپن و چین داشت

فارس

پربیننده ترین خبرها