بودجه تسلیحاتی ارتش لبنان صفر می شود

بودجه تسلیحاتی ارتش لبنان صفر می شود
دوشنبه 6 خرداد 1398 - 10:33

صرف نظر از اینکه آیا دولت لبنان امروز(دوشنبه) در بیستمین نشست خود موضوع بودجه سال 2019 را نهایی خواهد کرد یا نه، به نظر می رسد یکی از جنجال برانگیزترین نتایج موضوع بررسی بودجه، حذف بند تسلیح ارتش لبنان باشد.

العالم - لبنان

به نوشته روزنامه "الاخبار"، بند تسلیح ارتش لبنان دو سال پیش در چاچوب برنامه پنجم مصوب و 500 میلیون دلار برای آن در نظر گرفته شد که اختصاص 120 میلیون دلار آن انجام گرفت، اما اکنون در لایحه بودجه به صفر شدن بودجه تسلیح ارتش و نهادهای امنیتی اشاره شده است.

با وجود اینکه منابع وزراتی لبنان تاکید دارند دلیل حذف این بند در بودجه 2019 این است که زمان زیادی به پایان سال جاری باقی نمانده است و در بودجه سال آینده چگونگی جبران موضوع تسلیح ارتش امکان پذیر است، اما حذف بند مسلح کردن ارتش در بودجه سال جاری این سئوال را مطرح می کند که دولت و نهادهای سیاسی چقدر تسلیم حمایت مالی و تسلیحاتی آمریکا به ارتش لبنان هستند؟ آیا وابستگی به حمایت آمریکا به این حد رسیده است؟ اگر آمریکایی ها تصمیم بگیرند در پرداخت حقوق سربازان و افسران ارتش مشارکت داشته باشند، چه می شود؟

سئوال دیگر اینکه در این صورت تصمیم نهاد نظامی چه خواهد بود و دولت لبنان بر نهادهای نظامی چه حاکمیتی خواهد داشت؟

همچنین پیش بینی می شود در جلسه امروز بررسی بودجه، وزیران حزب الله و جنبش امل بار دیگر اعتراض خود را به مالیات دو درصدی بر واردات تکرار کنند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها