هلاکت تروریست سعودی و عضو برجسته تحریر الشام در سوریه

هلاکت تروریست سعودی و عضو برجسته تحریر الشام در سوریه
دوشنبه 6 خرداد 1398 - 18:56

"المعتصم المدنی" عضو سعودی شورای فتوای گروه تروریستی تحریرالشام در درگیری های شمال غرب استان حماه سوریه کشته شد.

العالم ـ سوریه

رسانه های مخالف سوریه روز دوشنبه اعلام کردند که المعتصم المدنی ملقب به ابومحمد روزگذشته در درگیری های آزادسازی شهرک کفرنبوده در شمال غرب استان حماه کشته شده است.

وی از اعضای برجسته هیات شرعی گروه تروریستی تحریرالشام(جبهه النصره) و در کنار "ابو ولید المطیری" دیگر تروریست سعودی، عضو رابطه المعالی (مجمع شیوخ تروریست سعودی در سوریه) بود.

وی در سال های گذشته در نبردهای استان حلب نیز مشارکت کرده بود.

گروه تروریستی تحریرالشام روز دوشنبه در بیانیه ای هلاکت المدنی در نبردهای شمال غرب استان حماه را تایید کرد.

ارتش و نیروهای مسلح سوریه روزگذشته با بیرون راندن گروه تروریستی تحریرالشام و دیگر تروریست های هم پیمان آن از شهر راهبردی "کفرنبوده" در شمال غرب استان حماه، کنترل این شهر را به دست گرفتند.

در چند روز گذشته و با افزایش نقض آتش بس در استان های حلب، حماه و ادلب توسط تروریست ها، ارتش سوریه و جنگنده های روسی مواضع تروریست ها را در این مناطق زیر آتش سنگین خود گرفته اند.

به گزارش ایرنا،نیروهای سوری از روز شنبه 21 اردیبهشت موفق شدند بخش هایی از شمال و شمال غرب استان حماه و جنوب غرب استان ادلب را از اشغال گروه های تروریستی آزاد کنند.

«ولادیمیر پوتین» و «رجب طیب اردوغان» رؤسای جمهوری روسیه و ترکیه 17 سپتامبر 2018 (26 شهریور 1397) در شهر «سوچی» روسیه درباره ادلب به توافقی دست یافتند که بر اساس آن مقرر شد تا 15 اکتبر (23 مهر 1397) تا عمق 15 تا 20 کیلومتری در خطوط تماس نیروهای دولت سوریه و عناصر مخالف در ادلب، منطقه عاری از سلاح ایجاد شود و مقامات نظامی ترک و روس بر این روند نظارت داشته باشند.

منابع نزدیک به ارتش سوریه می گویند که این توافق به دلیل ناتوانی ترکیه در انجام تعهد خود به طور کامل اجرا نشد و گروه های تروریستی مستمر به نقض این توافق اقدام می کنند و علاوه بر حمله به مواضع ارتش، غیرنظامیان را نیز در مناطق مختلف هدف قرار می دهند.

پربیننده ترین خبرها