تاکید قطر و ایران بر اهمیت گفت‌و‌گو برای حل مشکلات منطقه

تاکید قطر و ایران بر اهمیت گفت‌و‌گو برای حل مشکلات منطقه
چهارشنبه 8 خرداد 1398 - 13:30

"سید عباس عراقچی" معاون وزیر خارجه ایران و "محمد بن عبدالرحمن آل ثانی" معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر دیروز (سه شنبه)، با ابراز نگرانی از تنش ها و مشکلات منطقه، بر اهمیت گفت و گو برای حل این مسائل تاکید کردند.

العالم-ایران

بر اساس بیانیه وزارت خارجه جمهوری اسلامی، عراقچی و بن عبدالرحمن آل ثانی در این دیدار در خصوص روابط دوجانبه و راه های تقویت آن و همچنین موضوعات منطقه ای مشترک گفت و گو کردند.

روزنامه قطری "العرب" نیز گزارش داد که معاون وزیر خارجه ایران در این دیدار که در دوحه پایتخت قطر انجام شد، بر آمادگی تهران برای گفت و گو با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در خصوص ثبات و امنیت منطقه تاکید کرد.

در ادامه رایزنی ها و مشورت های سیاسی و دیپلماتیک فشرده توسط وزارت خارجه، عراقچی از یکشنبه گذشته سفر به سه کشور عمان، کویت و قطر آغاز کرده و در اولین مرحله از سفر منطقه‌ای خود وارد مسقط، پایتخت عمان شد و در دیدار با "یوسف بن علوی" وزیر خارجه این کشور تحولات منطقه ای را با وی بررسی کرد. عراقچی همچنین در ادامه سفر منطقه ای خود دوشنبه گذشته در کویت با "شیخ صباح خالد الحمد آل صباح" معاون نخست وزیر و وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.

پیش از این "محمدجواد ظریف" وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران برای انجام یک سفر رسمی دو روزه و دیدار با مقامات عراق شامگاه شنبه وارد بغداد شد و مورد استقبال "نزار خیرالله" قائم مقام وزیر خارجه عراق قرار گرفت.

پربیننده ترین خبرها