عراقچی: هیچ گفت‌وگوی مستقیم یا غیرمستقیم با آمریکا وجود نداشته و نخواهد داشت

عراقچی: هیچ گفت‌وگوی مستقیم یا غیرمستقیم با آمریکا وجود نداشته و نخواهد داشت
چهارشنبه 8 خرداد 1398 - 16:49

معاون وزیر خارجه ایران بار دیگر با تأکید بر اینکه هیچ گفت‌وگوی مستقیم یا غیرمستقیم با آمریکا وجود نداشته و نخواهد داشت، گفت: آماده مذاکره با تمامی کشورهای منطقه خلیج فارس برای کاهش تنش‌ها هستیم.

العالم - ایران / سیاسی

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اشتباه برداشت خبرنگار خبرگزاری روسیه در مصاحبه دیروز در دوحه قطر با وی اعلام کرد: همانگونه که بارها اعلام کرده ایم هیچ گفت‌وگوی مستقیم یا غیرمستقیم با ⁧ آمریکا⁩ وجود نداشته و نخواهد داشت؛ اما جمهوری اسلامی ایران آماده مذاکره و گفت‌وگو با تمامی کشورهای منطقه ⁧خلیج‌فارس⁩ به منظور کاهش تنش‌ها و برقراری روابطی متوازن و سازنده بر اساس احترام و منافع متقابل هستیم.

به گزارش فارس، خبرگزاری ریانووستی امروز (چهارشنبه) در خبری به نقل از عراقچی از آمادگی ایران برای مقابله با هرگونه اقدام نظامی خبر داد.

این خبرگزاری به نقل از عراقچی نوشته بود: «ما امیدواریم که بتوانیم مذاکره کنیم اما در عین حال برای جنگ آماده هستیم.»

سید عباس عراقچی در روزهای اخیر به سه کشور منطقه (عمان، کویت و قطر) سفر و با مقامات این کشورها ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و تحولات کنونی منطقه را مورد بحث و گفت‌وگو قرار داد.

گفتنی است عراقچی پیش از این بارها گفت‌وگوی مستقیم یا غیرمستقیم با آمریکا را منتفی خوانده بود. از سوی دیگر سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز دیروز (سه‌شنبه) هفتم خرداد ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران اعلام کرد که ایران با دولت آمریکا مذاکره‌ای ندارد.

از سوی دیگر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که در هفته جاری سفری سه روزه به عراق داشت در بغداد از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای امضای پیمان عدم تعرض با کشورهای حوزه خلیج فارس خبر داد.

پربیننده ترین خبرها