رژیم آل سعود تنها مسجد شیعیان در شهر الخبر را بست

رژیم آل سعود تنها مسجد شیعیان در شهر الخبر را بست
چهارشنبه 8 خرداد 1398 - 17:03

رژیم آل سعود تنها مسجد شیعیان در شهر الخبر واقع در شرق عربستان را بستند.

العالم - عربستان سعودی

پایگاه العهد -- مقامات امنیتی عربستان سعودی در اقدامی که نشان‌دهنده عمق استبداد و تبعیض دینی در این کشور به شمار می‌رود، تنها مسجد شیعیان در شهر الخبر واقع در شرق عربستان را بستند.

طه الحاجی وکیل و فعال حقوقی با اعلام این خبر در سایت توئیتر اعلام کرد که تصمیم دولت عربستان تنها چند ساعت بعد از آن انجام شد که سلمان بن‌ عبدالعزیز پادشاه این کشور در اظهاراتی بر ضرورت مقابله با آن چیزی که افراط‌گرایی و تروریسم با ایده و فکر نامگذاری کرده بود، تأکید کرد.

وی در اظهارات خود کشورهای دنیا را خطاب قرار داد تا گفتمان نژادپرستانه و سخت‌گیرانه را کنار گذاشته و به سمت حکمت و تعقل روی بیاورند.

الحاجی تأکید کرد که مسجدی که توسط مقامات آل سعود بسته شد، در سال 1961 در منطقه حی الخبر شمالی تأسیس شده بود، اما در سال 1984 به یک ساختمان مسکونی منتقل شده بود.

مقامات آل سعود این مسجد را در می سال 2015 نیز مسدود کرده و متولی آن یعنی زهیر عیسی بوصالح را به جرم برپایی نمازجماعت بازداشت کردند. وی مدتی را به اتهام دعوت به برپایی تجمع بدون مجوز در بازداشت بود.

لازم به ذکر است که وهابیت آل سعود اجازه احداث مساجد برای شیعیان و اسماعیلیه را در خارج از محل اقامت اکثریت شیعیان در این کشور نمی‌دهد و به همین علت صدور مجوز برای احداث مسجد در شهر الخبر و خیابان‌های آن را نیز رد کرده است.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها