گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و اردوغان درباره منطقه

گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و اردوغان درباره منطقه
چهارشنبه 8 خرداد 1398 - 21:21

رئیس جمهور آمریکا و ترکیه تلفنی درباره روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه گفت‌وگو کردند.

العالم - آمریکا

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه تلفنی با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه گفت‌وگو کرد.

در این تماس تلفنی دو طرف ضمن گفت‌وگو درباره روابط دوجانبه و موضوعات منطقه‌ای، اردوغان بار دیگر به همتای آمریکایی خود پیشنهاد تشکیل گروه اقدام مشترک برای پیگیری موضوع خرید سامانه دفاع موشکی روسی S-400 داد.

خرید سامانه دفاع موشکی اس-400 روسیه باعث ایجاد بحران سیاسی آنکارا با واشنگتن و متحدان غربی ترکیه در ناتو شده به طوری‌که سیاستمداران آمریکایی اواسط ماه ژوئن (تیر) را مهلت تعیین شده برای ترکیه برای لغو این قرارداد و مواجه نشدن با تحریم اقتصادی تعیین کرده‌اند.

اس-400، جزء پیشرفته‌ترین سامانه‌ها در نوع خود است که توانایی حمل و شلیک سه نوع موشک مختلف را دارد که می‌تواند اهداف متنوعی از قبیل موشک‌های بالستیک، کروز و جنگنده‌های رادار گریز را هدف قرار دهد.

شبکه راداری و شناسایی این سامانه می‌تواند هم‌زمان 300 هدف را شناسایی کند. سقف ارتفاع پوشش هوایی این سامانه، 27 کیلومتر است.

ترکیه همچنین علاقه مندی خود در ساخت دیگر تجهیزات نظامی با روسیه از جمله جنگنده‌های پیشرفته را اعلام کرده و روسیه نیز گفته که آماده است ترکیه را به جدیدترین جنگنده‌های «سوخو» مجهز کند.

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که نیروهای مسلح ترکیه دوره آموزشی استفاده از سیستمهای دفاع موشکی روسی، که علیرغم هشدارهای واشنگتن خریده است، را آغاز کرده است.

پربیننده ترین خبرها