حکیم: قدس هویت اسلام و مسلمانان و پایتخت ابدی آن‌ها باقی خواهد ماند

حکیم: قدس هویت اسلام و مسلمانان و پایتخت ابدی آن‌ها باقی خواهد ماند
پنج‌شنبه 9 خرداد 1398 - 21:26

رهبر جریان حکمت ملی عراق به مناسبت روز جهانی قدس با صدور پیامی خواستار مشارکت مردم در تظاهرات این روز برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین شد.

العالم - عراق

«سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق به مناسبت روز جهانی قدس با صدور پیامی خواستار مشارکت مردم در تظاهرات این روز برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین شد.

در متن این پیام آمده است: «برگزاری روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه پرفضیلت رمضان، مناسبتی مهم برای یکپارچه‌سازی مواضع مذاهب مختلف دین اسلام و سایر ادیان آسمانی است تا مخالفت خود را با سرقت و یا احتکار نخستین قبله مسلمانان و مصادره حق مطالبه آن از طریق اعمال سیاست عمل انجام شده، اعلام کنند».

ما پافشاری ملت‌های اسلامی و آزاده برای مشارکت در این راهپیمایی عظیم را می‌ستاییم، تظاهراتی که امام خمینی (قدس سره) با دعوت به برپایی آن، مسأله قدس را در وجدان آزادگان جهان زنده نگه داشت. قدس هویت اسلام و مسلمانان و پایتخت ابدی آنها باقی خواهد ماند و تمامی تلاش‌ها برای جعل این واقعیت دیر یا زود نقش بر آب خواهد شد.

ما همچنین نسبت به طرح‌های هدفمند برای تغییر بافت جمعیتی شهر قدس و همچنین گسترش شهرک‌سازی‌ها و دستکاری در ماهیت اسلامی این شهر که در عمق تاریخ ریشه دارد، هشدار می‌دهیم و از سازمان‌های بین‌المللی و در رأس آن‌ها از یونسکو می‌خواهیم تا به مسئولیت‌های خود در قبال این رخدادها عمل کنند.

به ملت مظلوم فلسطین و راه آن‌ها که آکنده از خون شهدایی است که با هرگونه معامله‌های فروش و مصادره حق و هویت مخالفت کرده‌اند، درود می فرستیم.

پربیننده ترین خبرها