الحاق ایران به کنوانسیون لغو تصدیق مجدد اسناد خارجی تصویب شد

الحاق ایران به کنوانسیون لغو تصدیق مجدد اسناد خارجی تصویب شد
شنبه 11 خرداد 1398 - 10:33

دبیرکل سازمان حقوق بین الملل خصوصی (اچ.سی.سی.اچ) از تصویب الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون لغو تصدیق مجدد اسناد خارجی (آپوستیل) برای اتباع و بخش خصوصی خبر داد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

«کریستف برناسکنی» در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در لاهه با اشاره به تدوین بیش از ۴۰ کنوانسیون و سند بین المللی در حوزه حقوق بین الملل خصوصی توسط سازمان حقوق بین الملل خصوصی افزود: عضویت در این کنوانسیون یکی از شاخص های مطلوبیت یک کشور برای سرمایه گذاری خارجی محسوب می شود و در ارزیابی های بین المللی مد نظر قرار می گیرد.

به گزارش روز شنبه سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه، وی با یادآوری سفر خود به ایران و ظرفیت های بخش حقوقی کشورمان ابراز امیدواری کرد که این، زمینه ای برای همکاری های رو به رشد آینده ایران با سازمان حقوق بین الملل خصوصی باشد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار بر ضرورت ارتباط مستقیم فعالیت های سازمان حقوق بین الملل خصوصی و کنوانسیون های مختلف آن با حقوق و رفاه آحاد مردم و فعالان اقتصادی تاکید کرد.

«علیرضا کاظمی» با مفید و ضروری خواندن شماری از اسناد سازمان حقوق بین الملل خصوصی برای ارائه تسهیلات حقوقی و شتاب بخشی به ارتباطات بین المللی و رفع بسیاری از موانع اداری و حقوقی گفت: با این وجود، اجرای این کنوانسیون ها از لحاظ اداری و حقوقی به تغییر فرایندهای معمول داخلی نیاز دارند بنابراین همکاری دبیرخانه سازمان با دولت ها در مرحله بررسی کارشناسی و همچنین آمادگی برای اجرای آنها ضروری است.

این دیدار بمنظور تبادل نظر در زمینه ارتقا روابط ایران با نهادهای بین المللی فعال در زمینه حقوق تجاری و امور اتباع انجام شد.

در این دیدار طرفین همکاری و مشارکت سازمان های حقوقی و نهادهای دانشگاهی کشورمان با سازمان یاد شده را نیز مورد بررسی قرار دادند.

پربیننده ترین خبرها