فیصل مقداد:

گناه ایران، حمایت از فلسطین است/ ادلب آزاد می‌شود/ برخی رژیم‌های عربی خدمت‌رسان صهیونیست‌ها هستند

گناه ایران، حمایت از فلسطین است/ ادلب آزاد می‌شود/ برخی رژیم‌های عربی خدمت‌رسان صهیونیست‌ها هستند
شنبه 11 خرداد 1398 - 12:31

معاون وزیر خارجه سوریه با تأکید بر حمایت تهران از فلسطین و قدس، اظهار داشت که اگر حمایتهای ایران از سوریه نبود، دمشق نمی‌توانست تا این اندازه ایستادگی کند.

العالم _ سوریه

«فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه تأکید کرد که جنگ تروریستی علیه سوریه هیچ توجیهی ندارد.

مقداد در حاشیه سخنرانی در سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق گفت که اگر سوریه از مسئله فلسطین حمایت نمی‌کرد، این جنگ علیه این کشور آغاز نمی‌شد.

وی ضمن طرح این سؤال که چرا تروریست‌ها از آغاز جنگ، تمامی پایگاه‌های هوایی سوریه را هدف قرار می‌دهند، تصریح کرد که «این جنگ از آغاز تا کنون، جنگ اسرائیل است، نه صرفا علیه سوریه، بلکه علیه تمامی کسانی که به بازپس‌گیری حقوق مشروع ملت فلسطین می‌اندیشند».

مقداد در گفت‌وگو با پایگاه خبری «العهد» تأکید کرد که این جنگ برای نابودی مسئله فلسطین است و باید این سؤال را مطرح کرد که چرا تروریستها تمامی اردوگاههای فلسطینی موجود در خاک سوریه را در معرض «کشتار، گرسنه نگه داشتن و محاصره» قرار داده‌اند؟.

معاون وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه این کشور با حمایت همپیمانانش در محور مقاومت تصمیم گرفته که ایستادگی کند، خاطر نشان کرد، سوریه فرونخواهد پاشید، عقب نخواهد نشست و تسلیم اراده رژیم صهیونیستی در این منطقه نخواهد شد.

وی ادامه داد: «ما اکنون شاهد این هستیم که در این جنگ فصلهای جدیدی نگاشته می‌شود... ولی در حال حاضر با حمایت گسترده از سوی نیروهای مقاومت مانند ایران و سایر همپیمانان سوریه از جمله مقاومت لبنان و فلسطین و هر کس که در کنار این مقاومتها قرار گرفته است، چگونه می‌توان شکست خورد یا [به شکست] تن داد؟».

مقداد با تأکید بر شکست دولت آمریکا برای از بین بردن مسئله فلسطین، اظهار داشت که طرحهای واشنگتن و تل‌آویو در سراسر جهان بر ملا شده و «ملت ما نیز معنای ایستادگی، عزت و کرامت را درک کرده است».

ادلب آزاد خواهد شد

این مسئول سوری در بخش دیگری از اظهارات خود، با اشاره به حمایتهای ترکیه و کشورهای غربی از تروریستها در استان ادلب (شمال غرب سوریه) تأکید کرد که کشور سوریه با تروریسم و تروریستها مبارزه می‌کند و نمی‌پذیرد که در برابر جنایات آنان سر تسلیم فرود آورد.

وی با بیان اینکه عملیات برای آزادسازی ادلب در جریان است، اعلام کرد که ترکیه بالاخره درخواست دولت سوریه مبنی بر آزادسازی ادلب را خواهد پذیرفت.

مقداد همچنین اظهار داشت: «اگر حمایت جمهوری اسلامی ایران از سوری طی این سالها نبود، سوریه نمی‌توانست این صفحات درخشانِ ایستادگی را ثبت کند».

رژیم‌های عربی خدمت‌رسان صهیونیست‌ها هستند

معاون وزیر خارجه سوریه ضمن ابراز تأسف از گرایشات سیاسی برخی کشورهای عربی-اسلامی برای تضعیف انقلاب اسلامی ایران، گفت: «انقلاب اسلامی چه جرمی علیه عربستان و سایر کشورهای عربی حاشیه خلیج [فارس] مرتکب شده است... تنها گناه [ایران] این است که با قدس و فلسطین است... ولی این رژیم‌ها در راستای خدمت به اهداف صهیونیست‌ها شکل گرفته‌اند».

وی با اشاره به خیانت کشورهای عربی برای از بین بردن مسئله فلسطین، در پایان خاطر نشان کرد که الان، زمان خیانت علنی و پشت سر گذاشتن تمامی ارزشها و به کارگیری تمامی توانمندی امت اسلامی برای کمک به اهداف رژیم صهیونیستی است.

فارس

پربیننده ترین خبرها