مقامات لبنان: به هر تلاشی برای ناامنی قاطعانه پاسخ خواهیم داد

مقامات لبنان: به هر تلاشی برای ناامنی قاطعانه پاسخ خواهیم داد
سه شنبه 14 خرداد 1398 - 13:16

"میشل عون" رئیس جمهوری و سعد حریری نخست وزیر لبنان در واکنش به حمله تروریستی شب گذشته در طرابلس با بیان اینکه به هر اقدامی با هدف ایجاد ناامنی در این کشور پاسخی قاطعانه داده خواهد شد، تاکید کردند که این حمله بر ثبات کشور تاثیری نخواهد داشت.

العالم ـ لبنان

به گزارش خبرگزاری رسمی لبنان، میشل عون رئیس جمهوری لبنان روز سه شنبه همکاری نهادهای امنیتی را خواستار شد و نسبت به شایعه پراکنی و ایجاد ترس و نگرانی در این خصوص هشدار داد.

وی گفت: آمادگی همیشگی ارتش و نیروهای امنیتی ضامن حفظ امنیت و سلامت شهروندان در سراسر لبنان است.

حمله تروریستی شب گذشته در طرابلس واقع در شمال لبنان جان باختن چهار نیروی امنیتی را به دنبال داشت و عامل این حمله که به یک آپارتمان گریخته بود، با تنگ شدن دایره محاصره نیروهای امنیتی خود را منفجر کرد.

سعد حریری نخست وزیر لبنان نیز با اشاره به حمله تروریستی شب گذشته در طرابلس گفت: این حمله شادی عید فطر را نشانه گرفت اما طرابلس در برابر افراط گرایی و نقض ارزش های حقیقی اسلام محکم خواهد ایستاد.

حریری همچنین مردم طرابلس را به همکاری با نهادهای امنیتی متخصص برای شناسایی کانون های تروریسم و ریشه کن کردن آن فراخواند.

وی در تماس با وزیر کشور و فرمانده ارتش و نیز مدیرکل نیروهای امنیتی از از آنان خواست جزییات حمله تروریستی طرابلس را کشف و اعلام کنند.

حریری به فرماندهی ارتش ونیروهای امنیتی و نیز خانواده قربانیان حمله طرابلس که در تعقیب و مقابله با عامل تروریستی جان باختند، تسلیت گفت و تاکید کرد باید تمام تدابیری که ضامن حفظ امنیت طرابلس و اهالی آن باشد اتخاذ شود و تروریست ها ریشه کن شوند.

"الیاس بوصعب " وزیر دفاع لبنان نیز در یک توییت نوشت: خداوند روح شهیدان ارتش و نیروهای امنیتی را که در آستانه عید فطر در دفاع از امنیت لبنان جان باختند، مورد رحمت قرار دهد.

ریا الحسن وزیر کشور لبنان نیز با حضور در طرابلس گفت: حمله روز گذشته یک حادثه فردی بود که امیدواریم تکرار نشود.

وی تاکید کرد: ما برای مقابله با هر حادثه ای در آینده آماده هستیم.

به گزارش ایرنا، یک تروریست تحت پیگرد به نام "عبدالرحمن مبسوط " شب گذشته ابتدا به سمت یک بانک در منطقه طرابلس حمله کرد و سپس یک مرکز نیروهای امنیتی و یک خودروی نظامی وابسته به ارتش را هدف تیراندازی قرار داد.

در پی این حملات، یگان ویژه از نیروهای اطلاعات لبنان عملیاتی را برای سرکوب این تروریست که در یک واحد ساختمان مسکونی پناه گرفته بود، آغاز کردند که منجر به درگیری با او شد، عبدالرحمن مبسوط که کمربند انفجاری هم به خود بسته بود، با مشاهده تنگ شدن حلقه محاصره این ساختمان خود را منفجر کرد.

پربیننده ترین خبرها