آزادسازی 4 روستای دیگر در حماه سوریه

آزادسازی 4 روستای دیگر در حماه سوریه
سه شنبه 14 خرداد 1398 - 14:08

ارتش سوریه در شمال غرب «حماه» موفق شد کنترل روستاهای «القیروطیة، قیراطة، الحمیرات و الحردانة» را به دست گیرد.

العالم- سوریه

عملیات ارتش سوریه علیه عناصر تروریستی «جبهه النصره» که از اواسط اردیبهشت ماه گذشته در استان حماه آغاز شده، همچنان ادامه دارد.

روزنامه «الوطن» سوریه ظهر امروز سه‌شنبه از ادامه این عملیات در محور شمال غربی حماه خبر داد و گزارش کرد که ارتش سوریه موفق به پیشروی شده است.

در جریان عملیات امروز نیروهای سوری، روستاهای «القیروطیة، قیراطة، الحمیرات و الحردانة» آزاد شد.

هم اکنون درگیریهای شدیدی بین ارتش سوریه و عناصر النصره در جریان است.

در همین ارتباط، نیروهای ارتش سوریه ظهر دوشنبه (روز گذشته) توانستند وارد روستای «القصابیه» به عنوان اولین منطقه در جنوب استان ادلب شوند.

نیروهای سوری با پیشروی از سمت شهرک «کفر نبوده» در شمال استان حماه، توانستند وارد القصابیه شوند.

یک منبع نظامی در این خصوص گفت که تسلط بر القصابیه از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چرا که پیش از این تروریست‌ها از این نقطه به «کفرنبوده» یورش می‌بردند و خطوط پشتیبانی آن‌ها محسوب می‌شد.

طی یک هفته اخیر تروریست‌های جبهة النصره حملات بسیاری را از این نقطه برای اشغال دوباره کفرنبوده انجام دادند. بسیاری از خودروهای انتحاری نیز از این روستا تجهیز می‌شدند.

درگیری‌ها در حالی وارد استان ادلب شده است که توافق سوچی میان ترکیه و روسیه در خصوص کاهش درگیری در این استان همچنان پابرجاست و مراکز دیده‌بانی ترکیه، روسیه و ایران نیز کماکان در نقاط مختلف ادلب دایر هستند.

درگیری ارتش سوریه با تروریستها، در پی نقض چندین باره توافق «منطقه کاهش تنش» در استان ادلب و شمال حماه از سوی تروریست‌ها آغاز شده و می‌توان گفت شمال حماه و جنوب ادلب در هفته‌های گذشته سنگین‌ترین درگیری‌ها در مقایسه با یک سال گذشته را شاهد بوده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها