تهدید آتش بس گذرگاه های حومه حماه و ادلب توسط تروریست ها

تهدید آتش بس گذرگاه های حومه حماه و ادلب توسط تروریست ها
شنبه 11 خرداد 1398 - 13:01

عمر رحمون، عضو شورای آشتی ملی سوریه گفت گروه های تروریستی با حمله به مواضع ارتش سوریه در حومه شمال غربی حماه، آتش بس اخیر در این منطقه را تهدید می کنند.

العالم - سوریه

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک رحمون گفت: گروه های تروریستی به حمله به مواضع ارتش سوریه، ادامه آتش بس در جبهه های حومه حماه و ادلب رابا مشکلات بزرگی مواجه کرده اند. گروه های مسلح می کوشند با تشدید تنش در این منطقه، بهانه لازم را برای جلوگیری از خروج غیر نظامیان از مناطق تحت اشغال خود به سمت مناطقی که در دست نیروهای دولتی است، فراهم کنند.

عناصر گروه تروریستی موسوم به "جبهه ملی آزادی بخش"، صبح دیروز جمعه به مواضع ارتش سوریه در محور شهرک الحویز در حومه شمال غربی حماه حمله کردند اما ارتش ضمن دفع این حمله، یک خودروی بمب گذاری شده را هم در اطراف شهرک الحویز در شهر الغاب منهدم کرده و خسارت ها و تلفات سنگینی به تروریست های مهاجم وارد کرده و مناطق اشغال شده را باز پس گرفت. در این عملیات یک دستگاه تانک ونفربر بی ام بی تروریست ها منهدم شد.

رحمون خاطرنشان کرد که ارتش سوریه بنا به درخواست ترکیه و روسیه در جبهه های حومه حماه و حومه ادلب آتش بس برقرار کرده است اما تروریست ها با حمله به مواضع ارتش در این مناطق، آتش بس را تهدید می کنند. این در حالی است که دولت سوریه به موضوع باز کردن گذرگاه انسانی در حومه حماه و ادلب پایبند بوده و سعی می کند تمام تجهیزات لوجستیکی را برای کمک به خروج شهروندانی که مایل خروج از مناطق تحت اشغال تروریست ها هستند فراهم کند. حال آنکه خبرها حکایت از آن دارند که گروه های تروریستی با تهدید و بازداشت و شکنجه اهالی، می کوشند مانع خروج آنها شوند. تروریست ها در واقع هر بار که در میدان جنگ شکست می خورند، فشار خود را بر اهالی بیشتر می کنند.

یک روز پس از ایجاد دو گذرگاه انسانی در حومه ادلب و حومه حماه برای کمک به خروج شهروندان، ارتش سوریه مواضع و تحرکات گروه تروریستی جبهه النصره را در اطراف الحویجه و شهرناز و عنکاوی در حومه شمالی حماه زیر آتش گرفت. این در حالی است که یگان های دیگری از ارتش یک خودوری بمبگذاری شده را که در حال حرکت به سمت مواضع ارتش در شهرک الحویز در حومه شمالی حماه بود، هدف قرار دادند.

پربیننده ترین خبرها