سی امین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در بوسنی و هرزگوین

سی امین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در بوسنی و هرزگوین
چهارشنبه 15 خرداد 1398 - 11:22

مراسم سی امین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) در بوسنی و هرزگوین برگزار شد.

العالم - اروپا

همزمان با سی امین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) سمینار «امام خمینی(ره)؛ احیاکننده تفکر اسلامی» با سخنرانی معاون رئیس العلمای بوسنی و هرزگوین، سفیر جمهوری اسلامی ایران، موسس و مدیر بنیاد ملاصدرا در سارایوو برگزار شد.

«جواد هوجیچ» معاون و نماینده رئیس العلمای بوسنی در این سمینار با اشاره به ویژگی ها و جایگاه امام (ره) گفت: امام خمینی نه تنها در بین ایرانیان و شیعیان، بلکه در بین تمامی آزادگان جهان، شخصیتی برجسته هستند.

وی افزود: امام خمینی اعتماد به نفس را به مسلمانان برگرداند و بیداری اصیل اسلامی را در بین شیعیان و اهل سنت نهادینه ساخت.

نماینده رئیس العلمای بوسنی افزود: امام خمینی با ابتکار وحدت اسلامی صفحه‌ای نوین در علوم دینی، اجتماعی و سیاسی در جهان گشود.

محمود حیدری، سفیر ایران در سارایوو نیز در سخنانی با اشاره به آرزوهای امام راحل (ره) گفت : احیای خداپرستی و هویت دینی جوامع اسلامی، جلوگیری از تأثیرپذیری مسلمانان از فرهنگ غربی و کمونیستی، استقلال سیاسی کشورهای اسلامی، اتحاد امت مسلمان و آزادی قدس شریف از مهمترین آرمان ها و آرزوهای امام راحل بود.

حیدری با اشاره به ابتکار روز قدس افزود: اگر امروز همچنان مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی ادامه دارد، به خاطر نامگذاری روز قدس توسط امام راحل و ادامه این مسیر توسط مقام معظم رهبری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبر عیدی، مؤسس بنیاد ملاصدرا نیز در سخنانی گفت: امام خمینی (ره) در دشوارترین شرایط بهترین امیدها را به مردم داد و ایشان و مقام معظم رهبری به همراه مردم ایران بارها شعار «ما می‌توانیم» را به جمله «ما توانستیم» تبدیل کردند.

قباد سلیمانی، مدیر بنیاد ملاصدرا نیز اظهار داشت: امام (ره) شخصیتی مردمی داشتند و با مردم صادقانه و بسیار ساده ارتباط برقرار می‌کردند و چون حرف‌های امام از دل برمی‌آمد سخنانش بر دل‌ها می‌نشست و بسیار تأثیرگذار بود.

وی خدامحوری و مردم باوری را دو ویژگی ممتاز امام خمینی (ره) برشمرد.

قرائت قرآن، پخش فیلم مستند زندگی امام خمینی (ره) اجرای تواشیح توسط گروه بوسنیایی «سیف الله» و اهدای آخرین اثر حجت الاسلام عیدی که تبیین و شرح مبنای قرآنی و روایی پیام مقام معظم رهبری در اولین سالگرد رحلت امام است، از دیگر برنامه های این مراسم بود که به همت بنیاد ملاصدرا تدارک دیده شده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها