آیین های بزرگداشت امام خمینی (ره) در کربلا و بغداد برگزار شد

آیین های بزرگداشت امام خمینی (ره) در کربلا و بغداد برگزار شد
چهارشنبه 15 خرداد 1398 - 17:24

در سی امین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی و ادامه برگزاری آئین‌های بزرگداشت در مناطق مختلف عراق، یک همایش در بغداد و سه همایش نیز در کربلا به تجلیل و تبیین ابعاد مختلف شخصیت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اختصاص یافت.

العالم - عراق

در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) که از سوی مرکز فرهنگ اسلامی بدر در سالن همایش‌های الحشد الشعبی در بغداد با حضور علما، مسئولان و اقشار مختلف مردم برگزار شد، "ایرج مسجدی" سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز از جمله سخنرانان بود.

سفیر ایران در بغداد در سخنان خود با تشریح اهداف نهضت امام خمینی (ره)، عدالت و استقلال را از جمله محورهای مهم پیام امام به ملت‌های منطقه دانست و گفت: ملت‌های مسلمان و آزاده جهان امروز با الهام از راه و افکار امام خمینی، در برابر ظلم و استکبار ایستادگی می‌کنند.

در کربلای معلا نیز یکی از این همایش‌ها به همت سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در این شهر و با حضور بیش از ۷۰۰ تن از مقامات رسمی، حزبی، عشایری، دانشگاهی، فرماندهان و اعضای گروههای جهادی، علما، طلاب، اعضای سازمانهای ایرانی مقیم، تعدادی از زائرا ایرانی و مردم کربلا در مسجد امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد.

در این مراسم شیخ محمد اسدی رئیس مؤسسه فرهنگی شهید محمد باقر صدر به تبیین دیدگاه‌های امام خمینی پرداخت.

تعداد زیادی از شرکت کنندگان نیز در گفت و گو با دست اندرکاران مراسم، این حضور را به منزله اعلام تجدید بیعت با امام و ایران توصیف کردند.

همایش دیگری در کربلا از سوی دانشکده ام البنین برگزار شد که در این مراسم میرمسعود حسینیان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا طی سخنانی نقش حضرت امام در برپایی حکومت اسلامی را مورد بحث قرار داد.

همایش سوم نیز از سوی سازمان بدر عراق شاخه کربلا برگزار شد که در این مراسم نیز سرکنسول جمهوری اسلامی به بررسی شخصیت رهبر فقید انقلاب اسلامی پرداخت.

پربیننده ترین خبرها