امروز، آخرین مهلت پذیرش استعفای مقامات برای نامزدی انتخابات مجلس/مهلت استعفای داوطلبان تمدید نمی‌شود

امروز، آخرین مهلت پذیرش استعفای مقامات برای نامزدی انتخابات مجلس/مهلت استعفای داوطلبان تمدید نمی‌شود
پنج‌شنبه 16 خرداد 1398 - 17:08

سخنگوی وزارت کشور امروز (پنجشنبه 16 خرداد) را آخرین زمان مهلت پذیرش استعفای مقامات برای نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: امروز (پنجشنبه - ۱۶ خردادماه) به عنوان آخرین روز مهلت پذیرش استعفای مقامات برای نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

سامانی تاکید کرده که پذیرش استعفا ملاک است نه صرفاً ارائه استعفا؛ جایگزین این افراد باید ظرف یک ماه آینده تعیین شوند.

مهلت استعفای داوطلبان انتخابات مجلس تمدید نمی‌شود

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور با بیان اینکه مهلت کناره گیری نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از مشاغل تصریح شده در ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس روز پنجشنبه شانزدهم خردادماه به پایان می‌رسد، تاکید کرده که این فرصت تمدید نمی‌شود.

سیداسماعیل موسوی در پاسخ به پرسشی درباره شمار نامزدهای مشمول بند "الف" و "ب" که استعفا کرده‌اند، گفته، این افراد استعفای خود را تحویل وزارتخانه و سازمان‌های مختلف می‌دهند و تا امروز آماری به وزارت کشور ارائه نشده است.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور ۲۶ اردیبهشت ماه امسال، از متصدیان ۷۴ ردیف شغلی ذکر شده در ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس خواسته بود، برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی تا روز شانزدهم خردادماه ۹۸ استعفا کنند؛ به طوری که استعفای آنها از سوی مقام مافوق پذیرفته شود و در آن پست اشتغالی نداشته باشند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها