نیوزیلند همه نظامیان خود را از عراق خارج می‌کند

نیوزیلند همه نظامیان خود را از عراق خارج می‌کند
دوشنبه 20 خرداد 1398 - 11:11

طبق اعلام مقام‌های نیوزیلندی، روند خروج همه نظامیان این کشور از عراق تا ماه ژوئن سال آینده میلادی تکمیل شده و مأموریت نیوزیلند برای آموزش عراقی‌ها پایان می‌یابد.

العالم - عراق

دولت نیوزیلند در نظر دارد که تا ژوئن ۲۰۲۰ همه ۹۵ نظامی نیوزیلندی را که در قالب ماموریت آموزشی به نیروهای عراقی در این کشور حضور دارند را به کشور خود برگرداند.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» دولت نیوزیلند امروز یکشنبه اعلام کرد که روند کاهش تعداد نیروهای این کشور در عراق به مرور کاهش می‌یابد و نهایتا تا ژوئن سال آینده میلادی (خرداد ۱۳۹۹) مأموریت نظامیان این کشور در عراق به طور کامل به پایان می‌رسد.

نظامیان نیوزیلندی در حال حاضر تحت عنوان «نیروهای غیررزمی» در قالب مأموریت آموزش به نیروهای امنیتی عراقی و به همراه ۳۰۰ نظامی استرالیایی در مجتمع نظامی «تاجی» واقع در شمال شرق بغداد مشغول به فعالیت هستند.

«جاسیندا آردن» نخست‌وزیر نیوزیلند امروز دوشنبه در اظهاراتی توضیحاتی درباره برنامه خروج نظامیان این کشور از عراق ارائه داد.

به گفته آردن، تعداد نظامیان نیوزیلند تا ماه جولای امسال به ۷۵ نفر کاهش می‌یابد و در ماه ژانویه ۲۰۲۰ این تعداد به ۴۵ نظامی تقلیل مییابد و به تدریج تا ژوئن ۲۰۲۰ همه نظامیان نیوزیلندی به خانه برمی‌گردند.

نخست‌وزیر نیوزیلند همچنین اعلام کرد که کشورش تعداد نظامیان خود در افغانستان را از ۱۳ نظامی به ۱۱ نظامی کاهش خواهد داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها