بازداشت نظامی آمریکایی در اوکیناوا به خاطر حمله به پلیس

بازداشت نظامی آمریکایی در اوکیناوا به خاطر حمله به پلیس
دوشنبه 20 خرداد 1398 - 12:45

مقام‌های ژاپنی اعلام کردند، یک تفنگدار دریایی آمریکا که در حالت مستی به یک مغازه آسیب زده و سپس به مامور پلیس جزیره اوکیناوا حمله‌ کرده، بازداشت شده است.

العالم - آمریکا

در حالی که طی سال‌های گذشته ارتکاب جرایم مختلف توسط نظامیان آمریکایی مستقر در ژاپن از قبیل تجاوز و قتل زنان جنجال‌های زیادی ایجاد کرده است، در تازه‌ترین مورد از اقدامات غیرقانونی آمریکایی‌ها، یک تفنگدار دریایی این کشور در جزیره اوکیناوا به اموال عمومی آسیب زده و به یک مامور پلیس حمله کرده است.

بنا بر نوشته پایگاه آمریکایی «استارز اند استرایپس»، یک جوان ۲۳ ساله و عضو تفنگداران دریایی آمریکا طی آخر هفته (روز شنبه و یکشنبه به تقویم آمریکا) به اتهام تخریب اموال در جزیره اوکیناوا و حمله به یک مامور پلیس ژاپن بازداشت شده است.

به گفته قائم مقام رئیس پلیس اوکیناوا، این نظامی آمریکایی که در زمان بازداشت کاملا مست بوده، به اموال فروشگاه آسیب زده بود و با یک مأمور پلیس که برای انجام وظیفه به صحنه اعزام شده بود، درگیر شده است. «هیروتوشی ایها» همچنین اعلام کرد، دوگان در بازداشتگاه ضمن درگیری با مأموران پلیس با دست به سر یکی از آنها ضربه زده است.

اعتراضات مردم ژاپن به حضور نظامیان آمریکا

به گفته این مقام ارشد پلیس اوکیناوا، قرار است امروز (دوشنبه) رسما روند شکایت حقوقی از این تفنگدار دریایی آمریکا به اتهام‌ آسیب به اموال عمومی، حمله به مامور و ممانعت از اجرای وظایف ماموران پلیس آغاز شود.

حضور چندین دهه‌ای نظامیان آمریکایی در ژاپن بعد از پایان جنگ جهانی دوم به ویژه در جزیره اوکیناوا و ارتکاب جرایمی از قبیل تجاوز و قتل زنان و دختران ژاپنی در حالی ادامه داشته که در چند سال گذشته اعتراض‌های مردمی با این حضور گسترش یافته است.

یکی از مسائل تنش‌زا در روابط واشنگتن و توکیو در سال‌های گذشته، ارتکاب جرایمی از قبیل تجاوز و قتل دختران و زنان ژاپنی توسط نظامیان آمریکایی بوده است.

یکی از این موارد جنجالی در سال ۲۰۱۷ میلادی رخ داد که در نهایت به صدور حکم حبس ابد منجر شد. طی این پرونده، «کنت فرانکلین شینزاتو» جوان ۳۳ ساله آمریکایی و عضو سابق تفنگداران دریایی این کشور به جرم تجاوز به زن ۲۰ ساله ژاپنی و قتل او گناهکار شناخته و به زندان ابد محکوم شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها