ویژگی های موشک کروز یمن که فرودگاه ابها را هدف گرفت

ویژگی های موشک کروز یمن که فرودگاه ابها را هدف گرفت
چهارشنبه 22 خرداد 1398 - 22:21

نیروهای یمنی از ویژگی های موشک بالدار کروز که صبح امروز چهارشنبه فرودگاه بین المللی ابها در جنوب غرب عربستان را هدف گرفت و به از کار افتادن سیستم ناوبری هوایی پس از تخریب برج فرودگاه منجر شد، خبر دادند.

العالم ـ یمن

شبکه خبری المسیره در اینفوگرافیکی از ویژگی های موشک کروز از نوع بالدار سخن گفت، این موشک کاملا ساخت داخل است. در ارتفاع پایین حرکت می کند. برد آن به 2500 کیلومتر می رسد و از دقت بالا در اصابت هدف برخوردار است و میزان خطای آن کمتر از یک و نیم متر است.

این موشک از یک سیستم ناوبری دقیق و هدایت پیشرفته نظیر GPS برخوردار است و برای حمل یک کلاهک جنگی انفجاری با وزن 450 کیلوگرم طراحی شده است. در مقایسه با دیگر موشکهای بالستیک، به سختی می توان با این موشکها مقابله کرد. زیرا در ارتفاع اندک حرکت می کنند و رادارها از ردگیری آنها عاجزند و سیستم های دفاع موشکی را سردرگم می کنند.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که موشک توانست برج مراقبت را به طور مستقیم هدف قرار دهد که به تخریب آن منجر شد.

یادآور می شود که ائتلاف متجاوز سعودی اعتراف کرد که نیروهای یمنی فرودگاه ابها در جنوب غرب عربستان را هدف قرار دادند و در این عملیات 26 نفر مجروح شدند.

پربیننده ترین خبرها