افزایش تلفات حمله داعش در شرق افغانستان به ۱۲ نفر

افزایش تلفات حمله داعش در شرق افغانستان به ۱۲ نفر
جمعه 24 خرداد 1398 - 10:39

منابع امنیتی اعلام کردند که تلفات حملات گروه تروریستی داعش در شرق افغانستان به ۱۲ کشته و ۱۵ زخمی افزایش یافت.

العالم - آسیا

منابع امنیتی اظهار کردند که تلفات حمله انتحاری داعش به یک پاسگاه امنیتی در شهر «جلال‌آباد» ولایت «ننگرهار» به 12 کشته و 15 زخمی افزایش یافت.

«عطاالله خوگیانی» سخنگوی والی ننگرهار اما اظهار داشت که حمله عامل انتحاری داعش منجر به کشته شدن 11 نفر و زخمی شدن دستکم 13 تن دیگر شده بود.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه»، در میان کشته‌ها دستکم یک کودک و در میان زخمی‌ها نیز 3 غیرنظامی دیگر حضور دارند.

این حمله داعش در حالی رخ داد مقامات اطلاعاتی و امنیتی آمریکا بار دیگر تلاش‌ها برای بزرگنمایی این گروه تروریستی را در افغانستان آغاز کرده‌ و مدعی شده‌اند که داعش در حال گسترش فعالیت در شمال شرق افغانستان است و حملات این گروه تروریستی تمرینی برای اقدامات گسترده‌تر در اروپا و آمریکا است.

اخیراً یک مقام اطلاعاتی آمریکا در افغانستان که خواست نامش فاش نشود به «آسوشیتدپرس» گفت که حملات داعش در افغانستان تمرینی برای انجام حملات بزرگتر در خاک آمریکا و اروپا است.

وی همچنین افزود که داعش بزگترین تهدیدی است که از خاک افغانستان علیه آمریکا وجود دارد و هدف اصلی آن نیز انجام حملات خارجی است.

آمریکا در حالی نسبت به حملات داعش در خاک این کشور هشدار می‌دهد که شماری از اعضای پارلمان افغانستان، کارشناسان سیاسی و کشورهای همسایه افغانستان، آمریکا را به حمایت تسلیحاتی، اطلاعاتی و تدارکاتی از داعش متهم می‌کنند و روسیه نیز بارها تاکید کرده است که اعضای داعش توسط بالگردهای ناشناس منتقل می‌شود و آمریکا در این باره باید پاسخگو باشد.

چندی پیش نیز نیروهای آمریکایی تعدادی از سران داعش را از زندان طالبان آزاد کردند.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها