هشدار انصارالله به شرکت های هوایی و غیر نظامیان در عربستان + فیلم

جمعه 24 خرداد 1398 - 15:03

محمد البخیتی، عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله گفت عملیات نیروی هوایی و پهپادهای یمنی در راستای دفاع از خود صورت گرفته است؛ وی خاطرنشان کرد که این عملیات تا زمانی که عربستان به تجاوز خود به یمن پایان دهد و محاصره ظالمانه را بردارد، ادامه می یابد.

العالم - یمن

البخیتی گفت ادعاهای سعودی ها مبنی بر سرنگون کردن هواپیماهای یمنی دروغ است؛ این هواپیماها از دقت بسیار بالایی در حمله به اهداف مورد نظر برخوردارند؛ و این بار سامانه رادارهای هوایی سعودی را هدف قرار داده و آن را نابود کردند و فعالیت فرودگاه ابها به خاطر این حمله متوقف شده است.

وی تأکید کرد که عربستان باید در محاسبات خود تجدید نظر کند و برای توقف این حمله ها چاره ای جز متوقف کردن تجاوز به یمن ندارد. وی همچنین به شرکت های هوایی و غیر نظامیان در خصوص مراجعه به فرودگاه های سعودی هشدار داد و گفت این فرودگاه ها هدف قانونی و مشروع حمله ارتش یمن هستند.

البخیتی گفت برخورد دقیق و حساب شده موشک ها و پهپادهای یمنی به اهداف خود در عربستان، در عمل ناکارآمدی سامانه پدافند هوایی عربستان به خصوص پاتریوت را ثابت کرده است.

وی با اشاره به هزینه تولید این گونه سلاح ها گفت که هزینه تولید موشک های یمنی به عنوان مثال موشک کروز در مقایسه با هزینه 3 میلیون دلاری سامانه پاتریوت عربستان بسیار بسیار ناچیز است. و این چنین ناتوانی این سامانه در مقابل موشک های یمنی ساخت داخل به اثبات رسیده است.

پربیننده ترین خبرها