قزاقستان: تحریم ها علیه ایران مذاکرات جهانی نفت را پیچیده می کند

قزاقستان: تحریم ها علیه ایران مذاکرات جهانی نفت را پیچیده می کند
چهارشنبه 5 تير 1398 - 14:28

وزیر انرژی قزاقستان با اشاره به مذاکرات آتی میان اعضای اوپک و شرکایش در مورد کاهش تولیدات نفت گفت که به دلیل تحریم های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا، این مذاکرات دشوار خواهد بود.

العالم - آسیا

به گزارش تارنمای اکی پرس، «کانات بوزومبایف» وزیر انرژی قزاقستان در گفت وگویی با اشاره به تفاوت موضع‌های مختلف طرفین شرکت کننده در مذاکرات پیش رو، به رویترز گفت: «فکر نمی‌کنم که این موضوع ساده ای باشد؛ ایران و ونزوئلا هر دو تحت تأثیر تحریم‌های آمریکا قرار گرفته اند و پاسخ این سوال که آیا خواهان افزایش تولیدات خود هستند یا نه، دشوار است.»

وی با اشاره به اینکه بهای نفت بین ۶۰ الی ۷۰ دلار نیز مناسب است افزود که قزاقستان در صدد افزایش تولید نفت در نیمه دوم سال جاری میلادی است.

نفت برنت در حال حاضر با رقمی حدوداً ۶۵ دلار در هر بشکه معامله می‌شود.

به گفته بوزومبایف، آمریکا هرگز جزئی از این توافق نبوده است و هیچکس نیازی به افزایش تولید در یک کشور بزرگ که در این توافق حضور نداشته است ندارد.

بوزومبایف همچنین اعلام کرد که قزاقستان در نظر دارد تولید نفت خود را در میدان نفتی عظیم ساحلی کاشاگان را تا پایان سال جاری از ۴۰۰ به ۴۲۰ هزار بشته در روز افزایش دهد.

بنا به درخواست روسیه مبنی بر برگزاری نشست اوپک پس از اجلاس گروه ۲۰، این نشست از پایان ماه ژوئن به اول و دوم جولای (ماه آینده میلادی) منتقل شد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها