الحوثی: برنامه جهانی غذا اسیر خواسته‌های عربستان سعودی و امارات است

الحوثی: برنامه جهانی غذا اسیر خواسته‌های عربستان سعودی و امارات است
جمعه 7 تير 1398 - 15:24

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن نهاد بین‌المللی «برنامه جهانی غذا» را اسیر خواسته‌های امارات و عربستان سعودی خواند.

العالم - یمن

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن با انتقاد شدید از «برنامه جهانی غذا» وابسته به سازمان ملل، این نهاد را در راستای امیال عربستان سعودی و امارات دانست.

او در گفت‌و‌گو با خبرگزاری سبأ، گفت: «برنامه جهانی غذا در راستای سیاسی کردن مسائل در راستای خواسته عربستان سعودی و امارات است.

الحوثی بار دیگر از این نهاد بین‌المللی خواست تا کمک‌های غذایی را به صورت نقدی ارائه دهد و گفت که در این صورت کسی نمی‌تواند در مقابل سنگ‌اندازی کند. همچنین مردم یمن نیز از دریافت غذای فاسد در امان می‌مانند.

او تأکید کرد که برنامه جهانی غذا دچار سیاسی‌کاری شده و از غذا به عنوان «شمشیری» برای ایجاد آشوب بهره می‌برد و پیام‌هایی برای مردم یمن جهت تحریک آن‌ها علیه نیروهای محلی ارسال می‌کند.

پیش از این «عبدالمحسن الطاووس» رئیس «کمیته ملی امور انسانی و کمک‌رسانی» یمن ضمن اعلام اینکه هفت کشتی غذای فاسد از سوی برنامه جهانی غذا به یمن ارسال شده از این نهاد بین‌المللی درخواست کرد به فساد مالی و غذایی پایان دهد.

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. ۲۲ میلیون نفر که ۷۵ درصد جمعیت یمن را تشکیل می‌دهند نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، ۸.۴ میلیون نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها