وزیر نفت عراق: اعضای اوپک بازگرداندن توازن به بازار راخواستارند

وزیر نفت عراق: اعضای اوپک بازگرداندن توازن به بازار راخواستارند
دوشنبه 10 تير 1398 - 19:39

«ثامر الغضبان» وزیر نفت عراق روز دوشنبه در حاشیه نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در وین اتریش گفت: عراق و دیگر اعضای اوپک خواهان کنترل ذخایر نفت جهانی و بازگرداندن توازن به بازار هستند.

العالم ـ عراق

به گزارش خبرگزاری رویترز، وی افزود: به دنبال چالش‌های متعددی که بازار جهانی نفت با آن درگیر است اهداف پیش بینی شده تولیدکنندگان اوپک برای حمایت از قیمت جهانی نفت هنوز محقق نشده و بدین منظور با همکاری دیگر اعضا به دنبال کنترل ذخایر نفت و بازگرداندن توازن به بازار هستیم.

الغضبان خاطرنشان کرد که هر تصمیمی باید با موافقت همه اعضای اوپک همراه باشد.

وزیر نفت عراق همچنین با همتایان ایرانی، روسی و عربستانی خود در وین دیدار کرد و در خصوص آخرین تحولات بازار و نیز تصمیم گیری برای تمدید توافق کاهش تولید نفت با آنان به بحث و گفت و گو پرداخت.

اعضای عضو و غیرعضو اوپک از سال ۲۰۱۷ به منظور مقابله با افزایش تولید نفت آمریکا و نیز مقابله با کاهش قیمت جهانی نفت در بازارهای بین المللی تصمیم به کاهش تولیدات خود گرفتند.

گزارش‌های رسیده از نشست امروز اوپک از تمدید مجدد توافقنامه کاهش تولید نفت به مدت ۹ ماه دیگر خبر می‌دهد.

نشست اوپک همچنین در حالی برگزار می‌شود که تهدید به صفر کردن صادرات نفت ایران، تنش تجاری آمریکا و چین، افزایش تولید و صادرات نفت آمریکا، افزایش ذخیره‌سازی نفت کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی، حمله به نفت‌کش‌ها در دریای عمان و همچنین نشست

سران گروه ۲۰ برخی از مهم‌ترین مسائل بازار نفت پس از نشست گذشته این سازمان بوده است.

متوسط قیمت نفت در سه بورس اصلی جهانی نیز روند کاهشی را در ماه گذشته نشان می‌دهد. اوپک پیش‌بینی کرده که با توجه به افزایش درخواست‌های نفت که ناشی از تنش‌های موجود منطقه‌ای بوده است، ارزیابی‌ها از روند افزایشی تقاضای نفت در سال ۲۰۱۹ حکایت دارد.

در این فضا، کاهش روزانه تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه‌ای نفت مهم‌ترین چالشی است که از سوی تحلیلگران برای نشست امروز اوپک مطرح است.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام وزارت نفت «بیژن زنگنه» وزیر نفت ایران امروز (دوشنبه، ۱۰ تیر ماه) در بدو ورود به هتل کوبورگ وین، در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا ایران با تمدید توافق کاهش تولید برای ۹ ماه دیگر موافق است؟ گفت: من مشکلی با کاهش تولید ندارم؛ مشکل و گرفتاری اصلی اوپک در حال حاضر، یکجانبه گرایی است.

وی اضافه کرد: اوپک به صحبت، مشورت و تصمیم گیری جمعی برای مسائل نیاز دارد؛ این روال اوپک نبوده است که یکی دو نفر خارج از اوپک توافق کنند و بر توافق خود در اوپک مهر تأیید بزنند. این بزرگ‌ترین خطری است که اوپک با آن روبه روست.

یکصد و هفتاد و ششمین نشست اوپک بعدازظهر امروز (یکم ژوئیه؛ ۱۰ تیرماه) در وین آغاز به کار کرد.

پربیننده ترین خبرها