پاسخ قاطع رییس مجلس لبنان به میانجی آمریکایی در باره ترسیم مرزی با اسراییل

پاسخ قاطع رییس مجلس لبنان به میانجی آمریکایی در باره ترسیم مرزی با اسراییل
چهارشنبه 12 تير 1398 - 10:28

"نبیه بری" رئیس پارلمان لبنان در پاسخ به طرح میانجی آمریکایی درباره امکان توافق شفاهی بر سر پرونده ترسیم مرزی بین لبنان و فلسطین اشغالی، گفت: من به چیزی که با اسرائیل نوشته شود اصلاً اعتماد ندارم چه برسد که نوشته هم نشود.

العالم ـ لبنان

روزنامه الجمهوریه لبنان در گزارشی از این دیدار نوشت: بری در این دیدار به ساترفیلد یادآوری کرد که سازمان ملل باید میزبان و ناظر گفت وگوهای احتمالی میان لبنان و رژیم صهیونیستی باشد و غیر از این به هیچ وجه برای بیروت قابل قبول نیست.

این روزنامه افزود: دیدار دیروز بری با "دیوید ساترفیلد" معاون وزیر خارجه آمریکا که برای ادامه میانجیگری بین لبنان و اسرائیل به بیروت آمده بود با توجه به عدم توافق طرفین بر سر مسائل اصلی پرونده ترسیم مرزی، مثبت ارزیابی نشد زیرا ساترفیلد مواضع و پیشنهاداتی را مطرح کرد که به مثابه نابودی توافقات گذشته بود و جالب اینکه پیشنهاد کرد مذاکرات لبنان و اسرائیل با میزبانی سازمان ملل اما بدون نظارت آن صورت بگیرد که به نظر می‌رسد این یعنی مذاکرات مستقیم بین لبنان و اسرائیل.

این روزنامه افزود: نکته قابل توجه اینکه ساترفیلد پیشنهاد توافق شفاهی بر سر برخی راهکارهای این پرونده را مطرح کرد، اما بری نپذیرفت و گفت که من اصلاً به هیچ چیز نوشته شده با اسرائیل اطمینان ندارم چه برسد به اینکه چیزی نوشته نشود و این سازمان ملل است که میزبان و ناظر گفتگو در این خصوص خواهد بود و چیزی غیر از این به هیچ وجه برای ما قابل قبول نیست.

ساترفیلد همچنین به نبیه بری گفت که به اسرائیل اعلام خواهم کرد ما تلاش‌های زیادی کردیم اما لبنان پاسخ نداد. بری نیز در پاسخ اظهار داشت من نیز بیانیه‌ای صادر و اعلام خواهم کرد شما در این خصوص سهل انگاری و وقت کشی کرده و می‌کنید.

به گزارش ایرنا به نوشته الجمهوریه، به نظر می‌رسد آمریکا نیت خیر خواهانه ای برای میانجی گری در زمینه ترسیم خطوط مرزی ندارد و آشکارا در تلاش برای تغییر موضع لبنان در قبال این پرونده است.

پربیننده ترین خبرها