در پاسخ به العالم؛

عراقچی: به دستگاه های اقتصادی کشور اعلام شده که به اینستکس امید نبندند

عراقچی: به دستگاه های اقتصادی کشور اعلام شده که به اینستکس امید نبندند
يکشنبه 16 تير 1398 - 13:15

معاون سیاسی وزارت خارجهبه همه دستگاه های اقتصادی کشور وزارت خارجه اعلام کرده هیچکس به اینستکس امید نبندد.

العالم _ ایران / سیاسی

عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه در پاسخ به خبرنگار العالم در نشست خبری امروز گفت: ما هیچ امید و اتکایی به هیچ کشوری نبسته به خصوص اروپایی ها و اینستکس. ما در این معرکه و جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران، هر مسیر و معبری که برای ایران بتوانیم باز کنیم باز خواهیم کرد. مسیری که ایران می تواند باز کند از مسیر چین، هند و ترکیه و شرکای مختلف اقتصادی ایران است که با همه اینها برنامه و ابتکار داریم و تعاملات جدید را تعریف کردیم و ابتکارات مفصلی با هر کدام وجود دارد.

معاون سیاسی وزارت خارجه گفت: یکی از این مسیرها مسیر اروپاست و یکی هم مسیر اینستکس است. به همه دستگاه های اقتصادی کشور وزارت خارجه اعلام کرده هیچکس به اینستکس امید نبندد. اگر بتوانیم مسیر را فراهم کنیم هیچ کس نباید معطل اینستکس در کشور شود و براساس اقتصاد مقاومتی و اتکا به خود باید عمل کنیم.

وی افزود: ایران الان از یک عزت، مشروعیت و حقانیت در دنیا برخوردار است به دلیل اینکه توافق هسته ای را با حسن نیت امضا و اجرا کرد و بعد از خروج آمریکا و اینکه خواسته های ما در رفع تحریم ها محقق نشد ایران یک سال در برجام ماند و حرکت معقول ایران با فرصت ایجاد کردن برای دیپلماسی برای ما موضع بر حقی در صحنه بین المللی ایجاد کرده است. البته فشارها و تحریم های آمریکا هم وجود دارد که کشورها سعی می کنند به فرمولی برسند که این تحریم ها و فشارها را کاهش دهند.

این دیپلمات ارشد کشورمان بیان کرد: ما در سیاست خارجی خوب عمل کردیم. ما حتما آمریکا را در سیاستش مأیوس خواهیم کرد و اینکه بعد از همه راه ها مجبور شدند به میز مذاکره برگردند این بار هم مایوس خواهند شد و با اتکا به مردم، نیروهای مسلح، توانمندی های دفاعی این مرحله را حتما به سلامت پشت سر خواهیم گذاشت و حتما آمریکا را مجبور می کنیم از مواضع خود عقب نشینی کند.

پربیننده ترین خبرها