انصارالله خواستار رهایی سودانی‌ها از سلطه عربستان و امارات شد

انصارالله خواستار رهایی سودانی‌ها از سلطه عربستان و امارات شد
سه شنبه 18 تير 1398 - 06:40

عضو شورای سیاسی انصارالله یمن گفت: ملت سودان باید خود و کشورشان را از سیطره مزدوران و نوکران عربستان سعودی و امارات متحده عربی آزاد کنند.

العالم-یمن

"عبدالوهاب المحبشی" عضو شورای سیاسی انصارالله یمن در گفت و گو با ایرنا افزود: تحولاتی در سودان اتفاق افتاد ولی رژیم تغییری نکرد بلکه تسلط و سیطره عربستان و امارات بر این کشور بیشتر و عمیق‌تر از دوره "عمر البشیر" شد.

وی اضافه کرد: انقلاب سودان تا زمانی که نظامیان این کشور برای عربستان نوکری و مزدوری کنند ناقص است و به پیروزی نرسیده است. مردم سودان از ملت‌هایی است که بیشترین آسیب‌ها را از دخالت‌های عربستان دیده و ملت باید به انقلاب و مبارزه تا پیروزی بر مزدوران عربستان و خارج شدن از سیطره آل سعود ادامه دهد.

وی با بیان اینکه ملت‌های یمن و سودان با هم دشمنی ندارند، افزود: متأسفانه پس از کودتا نیز اعزام مزدوران سودانی به یمن ادامه یافت ولی آمار دقیقی درباره این مزدوران و شمار کشته‌های آنها وجود ندارد.

عضو شورای سیاسی انصارالله یمن بیان کرد: حمیدتی معاون رئیس شورای نظامی سودان با افتخار اعلام کرد که ۳۰ هزار مزدور این کشور در کنار نظامیان سعودی و اماراتی در جنگ یمن حضور دارند.

المحبشی افزود: عمر البشیر از حامیان اخوان المسلمین بود و روابط خوبی با اخوان المسلمین یمن داشت و خود را با آنها در یک سنگر می‌دانست و هنگامی که اخوان یمن تصمیم به مزدوری برای عربستان گرفت، واسطه مزدوری و نزدیکی وی به ائتلاف سعودی - آمریکایی شدند.

وی بیان کرد: اخوان المسلمین یمن نسخه‌ای تقلبی بود که به یمن و اخوان المسلمین خیانت کرد و با عربستان و امارات در مقابل قطر، ترکیه و اخوان المسلمین قرار گرفت. عمر البشیر نیز پس از اینکه مورد پیگرد قرار گرفت برای جلب رضایت آمریکا به ائتلاف متجاوزان به یمن پیوست.

وی افزود: طولانی شدن مدت حکومت نیز به تقویت گرایش و حس مزدوری در وی منجر شد و پس از اینکه به محور مقاومت پشت کرد تصمیمات احمقانه و ذلیلانه ای گرفت.

عضو شورای سیاسی انصارالله بیان کرد: اعزام مزدوران از سودان به یمن ادامه دارد زیرا تغییری در نظام سودان روی نداده است و تنها تفاوت البشیر با دیگران این بود که وی ابتدا با آل سعود دشمن بود ولی در پایان به آغوش سعودی‌ها پناه برد.

المحبشی اضافه کرد: ملت سودان باید تا پیروزی و خروج از سلطه مزدوران عربستان و امارات به مبارزه ادامه دهد و برای بازگرداندن نظامیان این کشور از یمن تلاش کند.

پربیننده ترین خبرها