تحلیل روز/

در حج آموزه های دین را به بن سلمان بیاموزید

در حج آموزه های دین را به بن سلمان بیاموزید
سه شنبه 18 تير 1398 - 17:09

همه می دانند برائت از مشرکین و دفاع از مظلومین در نوع خود یکی از واجبات است و همه این آموزه ها؛ مذهبی و سیاسی است بنابراین اعمال حج، سیاسی و در عین حال تکلیفی مذهبی و خود عبادت است .

العالم - عربستان سعودی

بدون شک مسلمانان در این شرایط با چالش های بسیار بزرگ و خطرناکی از سوی مشرکین و دشمنان اسلام روبرو هستند.

حمله وحشیانه سیاسی ،اجتماعی ،فرهنگی ،اقتصادی و امنیتی ستمگران دنیا علیه مسلمانان ، می تواند عمق دشمنی آنان با معارف اسلامی را اثبات کند بنابراین مسلمانان چاره ای ندارند جز اینکه ازهمه اقداماتی که در تضاد با دینشان است و به شکوه آنان صدمه زده و موجب تفرقه افکنی میشود ابراز برائت کنند و محل ابراز بیزاری نیز مکه مکرمه است.

یکی از اظهارات اخیر آنان نیز این است که حج را سیاسی نکنید. به گونه ای که یوسف بن احمد العثیمین دبیر کل سازمان همکاری اسلامی ادعا کرد حج جلسه ای عقیدتی است نه محفلی سیاسی برای سر دادن شعارها . وی از همه خواست از همه چیزهایی که شعائر مذهبی راخدشه دار می کند دوری کنند.

ما نیز به آنان می گوئیم وحدت آفرینی؛مساله ای سیاسی است زیرا حمایت از مظلومان جهان اسلام مانند فلسطین و یمن اقدامی سیاسی است و دفاع از مظلوم نیز عین تعالیم اسلامی بوده و یک تکلیف است .

برائت از مشرکین نیز فریضه ای بر گردن مسلمانان بوده و اعلام آن در برابر حدود دو میلیارد مسلمان جهان نیز واجب است به ویژه در مراسمی که در جهان بی نظیر است و یک بار در سال و در محلی سرشار از معنویت به گفته قران برگزار می شود.

آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران نیز اخیرا در دیدار با مسئولین ستاد حج جمهوری اسلامی تصریح کردند: درخواست برخی در عدم حمایت از فلسطین و مردم ستمدیده یمن برای سیاسی کردن حج ، از اشتباهات بزرگی است.

ایشان خاطرنشان کردند: برائت از مشرکین فریضه ای اسلامی و ضروری است و این مساله موجب می شود ما نیز اصرار داشته باشیم تا این موضوع هر سال به کامل ترین وجه انجام شود.

رهبر معظم انقلاب افزودند: حج عملی سیاسی است اما این عمل سیاسی، تکلیفی دینی است و جلوگیری از این فعالیت های سیاسی نیز اقدامی سیاسی اما سیاست دشمنی با دین است و گفته آنان مبنی بر اینکه حق ندارید از امریکا انتقاد کنید نیز اقدامی سیاسی و شیطانی است.

اما پس از به قدرت رسیدن محمد بن سلمان به عنوان ولی عهد عربستان سعودی، وی به دلیل ناآشنایی با تعالیم اسلام ، سیاست شیطانی اسلام ستیزی را پیش گرفت.

بن سلمان هم اکنون با پیش گرفتن سیاست های غیر مسئولانه از جمله ایجاد محدودیت برای مسلمانان و سوء استفاده از اماکن مقدس برای خدمت به سیاست ها و روابطش ، با همسویی مطلق با صهیونیست ها ، بر این امت سیطره یافته است.

از همین جا پی می بریم که چرا امام راحل خواهان اعلان برائت از مشرکین به عنوان یک وظیفه عبادی و سیاسی در زمان حج در مکه مکرمه بود زیرا بهترین محل برای ابراز مخالفت مسلمانان با مواردی است که در تضاد با دینشان یا کسانی است که در صدد تحمیل سیطره خود بر ملت هستند.

از اینرو مسلمانانی که فریضه حج را به جا می اورند و مسلمانانی که در کشورهای خود هستند و به حج عزیمت نکرده اند باید زمان مشخصی از حج را تعیین کنند تا همگی و با صدایی بلند که به گوش مستکبرین برسد و خواب را بر آنان پریشان کنند ،بیزاری خود را اعلام کنند تا دشمنان احساس کنند این اعلان بیزاری؛ آمادگی کامل برای جانفشانی و جهاد در راه خدا برای آزادسازی ملت از شر جلادها و ستمگران است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها