اعتراف پدر یک نظامی اسرائیلی؛

تشییع جنازه صوری برگزار کردیم تا حماس «پیروز» نشان داده نشود

 تشییع جنازه صوری برگزار کردیم تا حماس «پیروز» نشان داده نشود
سه شنبه 18 تير 1398 - 22:32

پدر یکی از نظامیان اسیر در نوار غزه فاش کرد، تشییع‌جنازه‌ای که برای پسرشان گرفته‌اند صوری بوده است.

العالم - فلسطین اشغالی

«هدار گولدن» یکی از نظامیان رژیم صهیونیستی است که در سال 2014 و در جریان جنگ 51 روزه علیه نوار غزه اسیر شد.

بر اساس گزارش‌ وبگاه خبری «سوالیف» اردن، پس از گذشت پنج سال «سمحا گولدن» پدر هدار هفته جاری رازی مهم را فاش و اعلام کرد، خانواده وی به خاطر کینه از حماس و جلوگیری از پیروز نشان دادن این جنبش، تشییع جنازه صوری برگزار کرده است.

بر اساس این گزارش، پدر گولدن در ادامه گفت که در تابوت دفن شده جسد پسر وی قرار نداشته و خانواده وی تحت فشار ارتش و محافل سیاسی رژیم صهیونیستی قرار داشته است.

وی سپس اعلام کرد، این تصمیم (تشییع جنازه صوری) با حضور «موشه یعلون» وزیر جنگ وقت آن زمان و یک خاخام عالیرتبه نظامی گرفته شد و آنها تعهد دادند جسد فرزندش را برای دفن برمی‌گرانند.

سمحا گولدن در ادامه به شدت از اظهارات «ایهود اولمرت» نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی انتقاد کرد؛ وی گفته بود خانواده هدار جسد فرزندشان را دفن کرده‌اند و دیگر پرداخت هزینه‌های زیاد برای بازپس‌گیری اجساد کشته‌شدگان موضوعیتی ندارد.

گردان‌های «عز‌الدین القسام» شاخه نظامی حماس دو سال پیش (1396) پیامی ویدئویی به خانواده «هدار گولدن» نظامی مفقود اسرائیلی در نوار غزه فرستادند. القسام در این پیام، خانواده گولدن را به تحریف حقایقی که منجر به مفقود شدن پسرشان شد، متهم می‌کند و می‌گوید این خانواده، مصداق کسانی هستند که می‌خواهند با رنج فرزندشان تجارت کنند .

سال گذشته نیز بخش رسانه‌ای گردان‌های القسام ویدئویی منتشر کرد و از خلال آن برای خانواده‌های نظامیان اسیر صهیونیستی نزد حماس پیام فرستاد. در ابتدای این ویدئو به سرنوشت «نحسون فاکسمان» نظامی صهیونیستی که در سال 1994 به اسارت گردان‌های القسام شاخه نظامی درآمد ، پرداخته شده است.

رژیم صهیونیستی با خانواده این نظامی، بازی کرد؛ نظامیان صهیونیست‌ به دستور سران این رژیم به خانه‌ای که نحسون به همراه چند اسیر دیگر در آن نگهداری می‌شدند حمله کردند و نحسون را کشتند؛ این منزل در روستای «بیر نبالا» قدس قرار داشت

فارس

پربیننده ترین خبرها