همکاری آمریکا و عوامل رژیم سابق عراق برای ترور فرماندهان حشد الشعبی

همکاری آمریکا و عوامل رژیم سابق عراق برای ترور فرماندهان حشد الشعبی
پنج‌شنبه 20 تير 1398 - 12:50

فراکسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از همکاری آمریکا و بقایای نظام سابق عراق برای ترور شخصیت های برجسته حشد الشعبی پرده برداشت.

العالم - عراق

"کریم علیوی" عضو فراکسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تاکید کرد که واشنگتن با همکاری عوامل سابق رژیم بعث عراق در حال توطئه چینی و برنامه ریزی جهت ترور شخصیت های برجسته حشد الشعبی است.

وی تاکید کرد: حمله موشکی اخیر آمریکا که بعد ادعا کرد اشتباهی صورت گرفته است، در واقع یکی از عملیات‌های آمریکا با هدف از بین بردن برخی از رهبران حشدالشعبی بود به علاوه اینکه واشنگتن تلاش می کند گروهک های تروریستی مورد حمایت خود را در منطقه وادارد که مستقیما برخی از رهبران حشد الشعبی را ترور کنند.

این عضو فراکسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در ادامه افزود: حشدالشعبی تنها مانعی است که بر سر راه تحقق تلاش آمریکا جهت استیلا بر حکومت عراق قرار دارد و حضور حشد الشعبی مانع تحقق منافع آمریکا در عراق و منطقه است و آمریکا نقشه های زیادی را برای از میان برداشتن حشد الشعبی طرح ریزی کرده است.

وی همچنین تأکید کرد آمریکا اطلاعات دقیقی از حشدالشعبی در دست دارد که این اطلاعات را برخی افسران در دستگاه نظامی عراق در اختیار آمریکا قرار می دهند.

"قاسم المصلح" فرمانده عملیات حشدالشعبی در الانبار نیز پیشتر تاکید کرده بود که آمریکا و اسرائیل درصدد از میان برداشتن فرماندهان حشد الشعبی هستند.

پربیننده ترین خبرها