کشته شدن یک جوان فلسطینی به دست سازمان اطلاعات امارات در یمن

کشته شدن یک جوان فلسطینی به دست سازمان اطلاعات امارات در یمن
شنبه 22 تير 1398 - 16:49

سازمان اطلاعات امارات پس از ربایش یک جوان فلسطینی در فرودگاه «سیئون» یمن، وی را تحت شکنجه شدید کُشت.

العالم - یمن

کابران شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد، «سلیم معروف» از ساکنان شهر خانیونس در جنوب نوار غزه پس از آنکه توسط اطلاعات امارات در فرودگاه بین‌المللی «سیئون» یمن ربوده شد، تحت شکنجه‌ همین نیروها در زندان جان خود را از دست داد.

بر اساس گزارش روزنامه مصری «عربی 21»، معروف در سازمان بین‌المللی «قدس» در صنعا کار می‌کرده. امام جماعت مسجد «ایمان» بوده و پنج فرزند داشته است؛ سازمان اطلاعات امارات به ظن ارتباط وی با حماس، دستگیرش کرده بود.

عربی 21 به نقل از خانواده سلیم معروف، فوت وی را تأیید و به نقل از آنها نوشت: سلیم ده سال در یمن زندگی می‌کرده و در سازمانی بین‌المللی برای حمایت از قدس و فلسطین کار می‌کرده است.

سال گذشته، «عادل الحسنی» یکی از رهبران مقاومت یمن زندانی در بند زندان سری امارات در جنوب یمن، در گفت‌وگو با یک شبکه انگلیسی، جزئیاتی از نحوه شکنجه در این زندان ارائه داد.

عادل از مالزی در گفت‌وگو با شبکه چهار تلویزیون بریتانیا، اظهار داشت که وی در طول دوره‌ای که در زندان بود، هر شب صدای فریادهای زندانیان را می‌شنید. این زندانیان یا آویزان می‌شدند، یا لخت می‌شدند، یا تحت ضرب و جرح قرار می‌گرفتند یا با شوک الکتریکی شکنجه می‌شدند.

همچنین پیشتر اعلام شده بود، امارات به عنوان اصلی‎ترین کشور هم‌پیمان عربستان در جنگ علیه یمن، ۱۷ زندان سری در جنوب این کشور احداث کرده است و در آن‌ به‌شدت زندانیان را شکنجه می‌کند‌.

فارس

پربیننده ترین خبرها