مخفيانه صورت گرفت؛

كاهش چشم گير تعداد عوامل سفارت امريكا در عراق

كاهش چشم گير تعداد عوامل  سفارت امريكا در عراق
يکشنبه 23 تير 1398 - 16:58

منابع دیپلماتیک آمریکایی از تلاش وزیر خارجه آمریکا مایک پامپئو برای خروج دیپلماتیک از عراق به صورت دائمی خبردادند.

العالم - عراق

مجله فورین پولیسی از قول منابع مطلع گفت پومپئو در ماه می گذشته و بعد از بالا رفتن تنش بین ایران و آمریکا دستور داد برخی دیپلمات های آمریکایی هر چه سریع تر سفارت این کشور در بغداد را ترک کنند.

این مجله ادامه داد: برخی از مسئولان وزارت خارجه آمریکا گفته اند که آنها در جریان کاهش دائمی تعداد کارمندان سفارت آمریکا قرار گرفته اند و فقط تعداد کمی نیرو و فقط با هدف"مقابله دیپلماتیک با ایران" باقی خواهند ماند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خبرهای منتشر شده در این زمینه را "غیر دقیق" خواند و گفت: هنوز در خصوص کاهش دائمی کارمندان تصمیمی گرفته نشده اما این روند در حال حاضر در جریان است.

یک مقام بلند پایه در وزارت خارجه آمریکا گفت:در خصوص عدم بازگشت کارمندان به بغداد تصمیمی محرمانه گرفته شده است اما از لفظ عقب نشینی نمی خواهند برای این اقدام استفاده کنند.

فارین پولیسی در ادامه با اشاره حضور هزاران کارمند در سفارت آمریکا در بغداد گفت: فقط تعداد کمی از این کارمندان در مسئولیت های دیپلماتیک مشغول به کار هستند و اکثریت آنها از شرکت های پیمانکار و همچنین نیروهای امنیتی و اطلاعاتی هستند و در حال حاضر کمتر از 15 مسئول در سفارت ماموریت های اساسی را انجام می دهند.

پربیننده ترین خبرها