رسوایی های جدید برای رژیم آل خلیفه؛

حاکم بحرین برای کشتار شیعیان دست به دامان القاعده شد!

حاکم بحرین برای کشتار شیعیان دست به دامان القاعده شد!
دوشنبه 24 تير 1398 - 14:01

فضای سیاسی حاکم بر بحرین بر کسی پوشیده نیست،رژیمج آل خلیفه از مدت‌ها پیش سعی می کند با هدف دوام و بقای حکومت فاسد خود، این فضا را تغییر دهد.

العالم - کشکول

به گزارش العالم، شبکه خبری الجزیره قطر در برنامه «ما خفی کان اعظم»، پرده از روابط رژیم آل‌خلیفه با سازمان تروریستی القاعده بر می دارد و فاش می کند که حکومت بحرین، القاعده را برای فتنه افکنی بین شیعه و سنی به خدمت گرفته است. این افشاگری می تواند تکلیف کسانی را که هنوز هم نپذیرفته اند که این خاندان چه جنایاتی در حق ملت مظلوم بحرین کرده است، با خودشان روشن کند.

ممکن است کسی از خود بپرسد چرا خاندان آل خلیفه دست به دامان گروه های تروریستی، عناصر اطلاعاتی بر جای مانده از رژیم منحوس صدام، مزدوران پاکستانی و بنگالی و دیگر ملیت های آسیایی شده و پس از اعطای تابعیت، آنها را در دستگاه جاسوسی و پلیس این کشور، علیه ملت خود به کار می گیرد؟

پاسخ همه این سوال ها فقط یک کلمه است؛ این خاندان هیچ اساس و ریشه ای در بحرین ندارد بلکه یک جسم بیگانه است که به زور بر ملت بحرین تحمیل شده است به همین دلیل هیچ فصل مشترکی با ملت بحرین ندارد و لذا از هر شیوه کثیفی برای ماندن در قدرت استفاده می کند.

یکی از این شیوه های کثیف که به تازگی توسط شبکه خبری الجزیره در برنامه «ما خفي أعظم»، فاش شده است، روابط سری سازمان جاسوسی بحرین با سازمان القاعده برای حمله به رهبران مخالفان در این کشور است.

در این گزارش، اسناد و مدارکی ارائه شده است که برخی جدید هستند و برخی به سال 2011 برمی گردند. این اسناد حقیقت روابط این رژیم با مزدوران یادشده برای حمله به رهبران مخالف در بحرین را فاش می کند. در بخشی از این برنامه یکی از سرکرده های القاعده به نام محمد صالح، می گوید: «ما در این جا شهادت خود را ثبت می کنیم تا از خود در مقابل سازمانی جاسوسی ملی بحرین اگر بخواهد ما را قربانی کند یا اتهامی را علیه ما ثبت کند، حفاظت کرده باشیم».

وی به این برنامه گفت: «نیروهای امنیتی بحرین با من تماس گرفتند و گفتند پادشاه از من خواسته است شر رافضی ها و شیعه ها را کم کنم و رهبران مخالف از جمله عبد الوهاب حسین و سران شیعه را ترور کنم».

صالح تشریح می کند که برای ترور اشخاص تعیین شده، با برخی رهبران القاعده در عربستان برای وارد کردن سلاح، تماس برقرار می کند. اما در بازگشت روی پل بین ریاض و منامه دستگیر شده و مورد بازجویی قرار می گیرد.

وی گفت که پس از آزادی از زندان عربستان، در بازگشت به بحرین، پادشاه بحرین شخصاً از او استقبال می کند و به او وعده می دهد که ظلمی را که در زمان بازداشت در عربستان متحمل شده جبران می کند.

شبکه الجزیره در این گزارش فاش می کند که حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین شخصا برای آزادی محمد صالح، سرکرده جوخه ترور، پا در میانی می کند.

محمد صالح همچنین فاش کرد: زمانی که در زندان بودم به سفارت بحرین در عربستان اطلاع دادم که دولت بحرین باید برای آزادی من مداخله کند وگرنه من همه چیز را درباره خرید اسلحه در عربستان افشا خواهم کرد.

شبکه الجزیره در این برنامه برای اولین بار اعترافات یک افسر به نام یاسر الجلاهمه را پخش کرد؛ این افسر از سوی دولت بحرین به عنوان فرمانده نیروهایی که تحصن مردمی در میدان اللوءلوء را در منامه در مارس 2011 به خاک و خون کشید، منصوب شده بود. جلاهمه در اعترافات خود تصریح کرد که در آن زمان هیچ اسلحه ای در میدان لوءلوء نبود اما بعد تصاویری از وجود اسلحه در این میدان منتشر شد که مقامات امنیتی بحرین بعدا آنها را در آن محل جاسازی کرده بودند.

اینها نمونه هایی از شیوه های کثیف آل خلیفه برای دوام و بقای حکومت خود در بحرین بودند؛ این قبیل اقدامات از رژیمی که به ارتش عربستان اجازه داد بحرین را اشغال کند و به متجاوزان صهیونیست هم مجوز حضور در این کشور را می دهد و این کشور را تبدیل به نوک پیکان مبارزه با آرمان فلسطین می کند، هیچ بعید نیست.

اما این خاندان منفور که از سوی ملت بحرین، شیعه و سنی، طرد شده است نباید فراموش کند که ظلم هم دوره ای دارد و سرانجام عدالت در آینده ای نزدیک فرا می رسد.

پربیننده ترین خبرها