اعتراض های فلج کننده فعالان محیط زیست در انگلیس آغاز شد/ تظاهرکنندگان خیابان های اصلی 5 شهر مختلف انگلیس را مسدود کردند

اعتراض های فلج کننده فعالان محیط زیست در انگلیس آغاز شد/ تظاهرکنندگان خیابان های اصلی 5 شهر مختلف انگلیس را مسدود کردند
دوشنبه 24 تير 1398 - 20:35

فعالان محیط زیست روز دوشنبه در اعتراض به انفعال دولت انگلیس برای مقابله با وضعیت فوق العاده آب و هوایی دست به اعتراض زده و خیابان های اصلی پنج شهر مختلف انگلیس را مسدود کردند.

العالم ـ اروپا

گروه قیام علیه انقراض با استفاده از قایق های بزرگی که روی آن عبارت «هم اکنون اقدام کنید» نوشته شده محورهای مرکزی شهرهای لندن، گلاسکو، کاردیف، بریستول و لیدز را بند آوردند. آنها قصد دارند به مدت پنج روز به تظاهرات خود ادامه دهند. همچنین قصد دارند تا از طریق پرواز پهپاد در نزدیکی باند فرودگاه بین المللی هیترو در کار آن اختلال ایجاد کنند.

به نظر می رسد که معترضان این ایده را از اختلال گسترده ای که کریسمس سال گذشته در فرودگاه گاتویک صورت گرفت الهام گرفته‌اند و بر اثر پرواز پهپادهای ناشناس، فعالیت فرودگاه به مدت ۳ روز مختل شد.

پلیس می گوید که از تکرار چنین اختلالی جلوگیری خواهد کرد اما تاریخی برای این حرکت اعتراضی اعلام نشده است. پلیس همچنین هشدار داده است که ایجاد راه بندان، توان پاسخگویی نیروهای امدادگر را تضعیف خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، معترضان زیست محیطی، آوریل گذشته حدود دو هفته حمل ونقل عمومی و رفت آمد عادی را در لندن مختل کردند.

آنها که خواهان رسیدگی فوری به وضع محیط زیست هستند در اقداماتی مانند بستن خیابان منتهی به پارلمان، چسباندن خود به قطارهای شهری و امثال آن، در رفت و آمد شهری اختلال ایجاد کردند. حتی برخی از آنان خود را به نرده منزل جرمی کوربین رهبر حزب کارگر قفل و زنجیر کردند.

این گروه علاوه بر اعلام رسمی وضع اضطراری، خواستار آن هستند که دولت از طریق تصویب قوانین الزام‌آور، افزایش روزافزون دی‌اکسید کربن را تا سال ۲۰۲۵ به صفر برساند؛ کاری که بعید است دولت پس از چراغ سبز نشان دادن به شرکت‌های نفتی برای حفاری نفت 'شل' موسوم به 'فرکینگ' بتواند با آن موافقت کند.

در پی این تحولات، پلیس مجبور شد برای کنترل این اعتراض ها، بیش از ۱۰ هزار نیروی اضافی بسیج کند. به گفته پلیس، این اعتراض ها نزدیک به ۶ میلیون پوند هزینه روی دست پلیس لندن گذاشت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها