افتتاح خط تولید پژو ٣٠١ ایرانی بدون حضور فرانسه/ تحقیر طراحان "تروریسم اقتصادی" توسط خودروسازان ایرانی

افتتاح خط تولید پژو ٣٠١ ایرانی بدون حضور فرانسه/ تحقیر طراحان
دوشنبه 24 تير 1398 - 19:30

پروژه داخلی سازی و تولید خودروی پژو ۳۰۱ از سوی ایران خودرو به دلیل ابعاد سیاسی،اقتصادی و ضد تحریمی آن و از نقطه نظر پیامی که در مواجهه با "تروریسم اقتصادی" به دنیا مخابره کرد از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

العالم - ایران / اقتصادی

امروز (دوشنبه) طی مراسمی، خط تولید خودروی پژو ٣٠١ ایرانی بدون حضور و مشارکت پژوی فرانسه در شرکت ایران خودرو افتتاح شد.

برای اجرای این پروژه که با بهره برداری از آن بیش از ۶۰ درصد قطعات پژو۳۰۱ داخلی سازی می شود حدود ۶۰ میلیون یورو سرمایه گذاری شده است.

هاشم یکه زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در این مراسم اعلام کرد که در فاز اول بهره برداری ازاین پروژه، سالانه ۱۰۰ هزار دستگاه پژو۳۰۱ بدون حضور شرکت پژو تولید شده و این رقم ظرف چهار سال به ۲۵۰ هزار دستگاه خواهد رسید.

پس از اعلام تصمیم آمریکا برای خروج از برجام و بازگرداندن تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه کشورمان، شرکت خودروسازی پژو بعنوان شریک خارجی ایران خودرو از اولین شرکت هایی بود که پروژه های آغاز شده را به صورت نیمه تمام رها کرد و ایران را ترک نمود.

به گفته مدیر عامل ایران خودرو میزان ضرر ثبت شده این شرکت ناشی از ترک پژو از ایران در دوره قبلی تحریمها، بالاى ۱۵۰ میلیون یورو بوده که از پژو دریافت شده است.

پژو۳۰۱ که در گروه مدرن ترین خودروهایی است که در حال حاضر در اروپا تولید می شود قرار بود بر اساس قرارداد میان شرکت ایران خودرو و پژو فرانسه که بعد از برجام منعقد گردید در کنار محصولات دیگر پژو شامل خودروهای ۲۰۰۸،۲۰۸ و ۵۰۱ در ایران تولید و بخشی از آن به کشورهای هدف صادر شود.

اگرچه رفتار شرکت پی اس ای یا همان پژو سیتروئن سابق، دارای پیشینه مشابه در دوره قبلی تحریمها، (قبل از توافقنامه برجام) نیز می باشد اما پاسخی که این بار صنایع خودروسازی کشور به غول خودروسازی فرانسه دادند کاملا متفاوت است.

پروژه داخلی سازی و تولید خودروی پژو۳۰۱ از سوی ایران خودرو از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

پروژه داخلی سازی و تولید خودروی پژو۳۰۱ از سوی ایران خودرو به دلیل ابعاد سیاسی،اقتصادی و ضد تحریمی آن و از نقطه نظر پیامی که در مواجهه با “تروریسم اقتصادی” به دنیا مخابره کرد از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

اجرای این پروژه بسیار مهم که با مشارکت قطعه سازان بخش خصوصی واقعی در کشور به مورد اجرا گذارده شد با توجه به ویژگی ها و پیچیدگی های فنی و تکنولوژیکی پژو ۳۰۱ اقدامی ارزنده و تعیین کننده در مقابله موثر با تحریم های ظالمانه علیه مردم ایران است.

بازتاب گسترده بهره برداری از این پروژه در رسانه های بین المللی و اشاره به اثرگذاری این اقدام بر تضعیف و تحقیر شرکت پژو در جهان نشان می دهد که اتخاذ رویکرد “مقاومت فعال” در برابر تروریسم اقتصادی و بهره گیری از ظرفیت های بی شمار داخلی برای رفع نیازهای اساسی کشور مهم ترین پاسخی است که می تواند دشمن را از تداوم اعمال سیاست فشار منصرف و متنبه کند.

نور نیوز

پربیننده ترین خبرها