5 اقدام بسیار ناشایست ترامپ در دوره ریاست جمهوری

5 اقدام بسیار ناشایست ترامپ در دوره ریاست جمهوری
يکشنبه 30 تير 1398 - 12:22

روزنامه واشنگتن پست با انتشار مقاله ای از یک استاد دانشگاه غربی، به 5 اقدام ترامپ که از جمله ناشایست ترین اقدامات وی در دوره دو سال و نیم ریاست جمهوری وی بود، اشاره کرد.

العالم - آمریکا

برایان کلاس استاد مشاور سیاست های بین المللی دانشگاه لندن گفت : توییت های ترامپ ، مبنی بر در خواست از نمایندگان اقلیت کنگره برای بازگشت به جایی که ازآنجا آمده اند، نژادپرستی آشکاری است و تنها مورد در دوره ریاست جمهوری وی نیست بلکه موارد بسیاری از این دست وجود دارد .

کلاس گفت: پرونده ریاست جمهوری ترامپ از رسوایی ها، تحقیقات جنائی، فساد ، دروغ پردازی ، سوء استفاده از قدرت ، توهین به اصول و ارزش های آمریکا خبر می دهد.

این نویسنده برخی اقدامات ترامپ دردوره ریاست جمهوری اش را که ناشایست ترین اقدامات وی بوده را به ترتیب اهمیت در مقاله ای در واشنگتن پست ذکر کرده است .

5- از همانجایی که آمدید، بازگردید

ترامپ از 4 نمایندگان زن اقلیت درکنگره ، خواست به کشور اصلی خود بازگردند

برایان کلاس ، این در خواست را نژادپرستی غیر قابل توجیه دانست حتی جمهوری خواهان در پایان وی را نژادپرست توصیف کردند.

4- گرفتاری ترامپ در دام عشق کیم جونگ اون

کلاس می گوید، کیم شبکه ای از کمپ های بازداشت را اداره می کند و با توپ های ضد هوائی آنان را اعدام می کند.

با دقت در رفتار ترامپ در " ستایش طغیانگران در مقایسه با حمله به هم پیمانان ، هیچ سوء تفاهمی درباره دیدگاههای رئیس جمهوری امریکا که درتضاد با اصول اساسی آمریکاست، باقی نمی ماند.

3- اشاره به اینکه ساکنان پورتوریکو تنبل هستند

به دنبال طوفان ماریا در جزیره پورتوریکو در سال گذشته، ترامپ 95 توییت نوشت یکی از انها فقط درباره حادثه ای بود که در این جزیره امریکائی اتفاق افتاد.

در حالی که مرگ ساکنان پورتوریکو را محاصره کرده بود و آنان از دولت فدرال واشنگتن کمک می خواستند، ترامپ در لفافه آنها را تنبل و طلبکار توصیف کرده بود.

2- حادثه شارلوتزویل

جیمز الکس فیلدز شهروند امریکائی و از نازی های جدید ، 12 اگوست 2017 با خودروی خود به تظاهرکنندگان مخالف شرکت کننده در راهپیمائی که تندورهای راستی ترتیب داده بودند حمله کرد که به کشته شدن هیدز هایر منجر شد.

ترامپ 3 روز پس از این حادثه در یکی از توییت های خود دو طرف را سرزنش کرد که این اقدام وی خشم مردم را برانگیخت .

ترامپ گفت : یک گروه بد در یک سو و گروه مشابه ، سوی دیگر بود، بسیار خشونت امیز بود هیچ کس نمی خواهد آن را بگوید، اما من می گویم .

برایان در مقاله ی خود نوشت: ترامپ با این موضع گیری تا ابد چهره ریاست جمهوری خود را خدشه دار کرد.

  1. جدا کردن کودکان از خانواده هایشان و دروغ پردازی درباره آن

دولت ترامپ در دوره زمانی آوریل تا ژوئن 2018 سیاست ( مدارای صفر )را در مرزهای جنوبی برای جداسازی کودکان و نوزادان مهاجران غیرقانونی از خانواده‌هایشان شده اجرا کرد .

بر اساس این مقاله ترامپ 16 ژوئن همان سال با دروغ پردازی گفت دموکرات ها وی را به اجرای این سیاست مجبور کرده اند و زمانی که دروغش فاش شد ، علنا از این سیاست ددمنشانه خود دفاع کرد و آن را نوعی سپر دانست .

نویسنده پس از توضیح این مورد گفت :موارد دیگری نیز مانند پنهان شدن ترامپ پشت جنایت قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی وجود دارد.

برایان کلاس در پایان گفت این لیست ترسناک است و شاید ترسناکتر این باشد که همه این موارد زشت فقط در دو سال و نیم از آغاز ریاست جمهوری وی رخ داد و موارد جنجالی دیگر هنوز رخ نداده و باید منتظر آن بود.

پربیننده ترین خبرها