انگلیس زیر دریایی هسته ای به خلیج فارس اعزام می کند

انگلیس زیر دریایی هسته ای به خلیج فارس اعزام می کند
دوشنبه 31 تير 1398 - 08:32

نیروی دریایی انگلیس اعلام کرده که یک زیردریایی هسته ای برای محافظت از منافعش به منطقه خلیج فارس اعزام می کند.

العالم ـ اروپا

خبرگزاری روسی اسپوتنیک به نقل از نشریه سان گزارش داد، تفنگداران نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا از امکان اعزام یک زیردریایی هسته ای برای تقویت مواضع دفاعی به خلیج فارس خبر دادند.

نیروی دریایی انگلیس گفته، بریتانیا می تواند این گام را برای تضمین سایر کشتی ها از طرف تهدیدات ایران، که گفته نشریه سان، قبلا چندین نفتکش بریتانیایی را توقیف کرده است، انجام دهد.

نیروی دریایی انگلیس درحالی هدف از ارسال این زیردریایی هسته ای را تامین امنیت کشتیرانی در خلیج فارس و محافظت از اقدامات ایران اعلام کرده که در اقدامی مغایر قوانین بین المللی ۱۳ تیرماه جاری ابر نفتکش «گریس ۱» حامل نفت خام ایران را در جبل الطارق با ادعای این که این کشتی تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه را نقض کرده، توقیف کردند.

عصر روز جمعه، 28 تیر ماه 1398 و پس از دو هفته از این اقدام ماجراجویانه نیروهای انگلیسی، این بار ایران یکی از نفتکش های انگلیسی با نام "stena impero" را هنکام عبور از تنگه هرمز به خاطر نقض مقرارت بین المللی دریایی توقیف کرد.

نشریه سان اعلام کرد که پیشنهاد گسیل زیردریایی هسته ای انگلیس به خلیج فارس در جلسات اضطراری کمیته دولتی امنیت مورد بحث قرار گرفته است.

درهمین خصوص سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به ماجرای توقیف نفتکش ها در گفت وگو با خبرنگاران خاطرنشان کرد که استدلال ایران در توقیف نفتکش انگلیسی قانع کننده تر از دلایل مقام های انگلیسی و دولت محلی جبل الطارق در توقیف نفتکش ایرانی است.

پربیننده ترین خبرها