تحولات اخیر منطقه بهای نفت را افزایش داد

تحولات اخیر منطقه بهای نفت را افزایش داد
دوشنبه 31 تير 1398 - 12:40

در پی تحولات اخیر در خاورمیانه و توقیف نفتکش بریتانیایی توسط ایران، بهای نفت در حال افزایش است.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش اسپوتنیک، قیمت جهانی نفت در معاملات صبح روز دوشنبه، در پی توقیف نفتکش بریتانیایی در تنگه هرمز، به طور مداوم در حال افزایش است.

نرخ قرارداد های آتی ماه سپتامبر نفت خام برنت دریای شمال با 1.2 درصد افزایش به 63.22 دلار به ازای هر بشکه و قیمت قرارداد های آتی ماه اوت نفت وست تگزاس اینترمیدیت با 0.72 درصد افزایش به 56.03 دلار به ازای هر بشکه رسید.

عامل کلیدی افزایش بهای نفت، تنش در خاورمیانه به شمار می آید. سرمایه گذاران نگران هستند، که وضعیت ژئوپلیتیکی منطقه بر روی صادرات نفت از این منطقه تاثیر منفی بگذارد.

تفنگداران نیروی دریایی انگلیس ۱۳ تیرماه 1398 ابر نفتکش «گریس ۱» حامل نفت خام ایران را در جبل الطارق در حالی با ادعای این که این کشتی تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه را نقض کرده، توقیف کردند در حالی که طبق قوانین بین المللی نه ایران و نه هیچ کشور دیگری به غیر از اتحادیه اروپا ملزم به رعایت این تحریم نیستند.

دو هفته پس از این اقدام انگلیس، عصر روز جمعه (۲۸ تیر ماه 398 ) یک فروند نفتکش انگلیسی با نام استینا ایمپرو " "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

خبرگزاری رویترز به نقل از ادوارد مویا، تحلیلگر بازار نفت اعلام کرد، که کاهش رشد تقاضای جهانی نفت و افزایش ذخایر مواد خام در ایالات متحده، حالت "خرسی" را در بازار تقویت کرده است. وی افزود: "اما این وضعیت، ظاهرا به طول نمی انجامد، زیرا تنش شدید در خلیج فارس همچنان ادامه دارد."

پربیننده ترین خبرها