ربیعی: توقیف نفتکش‌ انگلیسی اقدام حقوقی از طرف ایران بود/ پيش‌بينی ما بر ثبات بازار است

ربیعی: توقیف نفتکش‌ انگلیسی اقدام حقوقی از طرف ایران بود/ پيش‌بينی ما بر ثبات بازار است
دوشنبه 31 تير 1398 - 15:35

سخنگوی دولت با اشاره به توقیف نفتکش‌ انگلیسی گفت: ما برای حسن نيت تا الان اغماض می‌کردیم، ما ملزم به اغماض نیستیم، به هیچ عنوان بحث تلافی نیست بلکه یک اقدام حقوقی از طرف ایران بوده است.

العالم - ایران/سیاسی

علی ربیعی سخنگوی دولت عصر امروز در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران در مورد توقیف کشتی انگلیسی گفت: تا تخلفی کشتی انگلیسی انجام می دهد برخی کشورها درخواست رفع توقیف می‌دهند ما از آنها می خواهیم درخواست رفع توقیف کشور ما را بدهند، مقایسه توقیف دو نفتکش خوانش غلط است.

* توقیف نفتکش‌ انگلیسی اقدام حقوقی از طرف ایران بود

وی ادامه داد: ما برای حسن نیت اغماض می کردیم تا به الان، ما ملزم به اغماض نیستیم، به هیچ عنوان بحث تلافی نیست بلکه یک اقدام حقوقی از طرف ایران بوده است.

ربیعی با اشاره به هرج و مرج در دنیا تصریح کرد: ما با این نوع رفتارها در مورد توقف این کشتی آشنا هستیم و برای جلوگیری از مشکلات محیط زیستی در آبهای خودمان این کار را انجام دادیم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد برگزاری شورا یاری‌های شهر و تاکید سراج مبنی بر غیرقانونی بودن آن، اظهار داشت: شورای اسلامی شهر تهران مصوبه را برای برگزاری شورایی های را تصویب کرده و طبق قانون شوراها و تایید آن در کمیته تطبیق مصوبات برگزاری این انتخابات قانونی است، رییس مجلس هم آن را تایید کرده است، دوازده هزار نفر برای کاندیداتوری ثبت نام کردند و 99 درصد تایید شده اند.

* پیش‌بینی ما بر ثبات بازار است

وی در مورد نرخ ارز اظهار داشت: معمولا اتفاقات حوزه اقتصادی با تاخیر آثار خود را می گذارد، منحنی رشد تورمی پایین آمده البته به معنای ارزانی نیست اما رشد شتابنده را گذاشته و آثار میانی و بلند مدت خود را بر کاهش قیمت ها خواهد گذاشت.

وی ادامه داد:‌پیش‌بینی ما بر ثبات بازار است دولت بخاطر شرایط تحریمی چند نرخی را برای نرخ ارز تحمل کرده اما دولت برای حمایت از دهک های پایین کماکان ارز 4200 تومانی را برای کالاهای خاص ادامه خواهد داد
با سیاست های اقتصادی بوده که به ثبات رسیدیم، علت تاخیر بازار متشکل ارزی صرفا فنی است.

ربیعی تاکید بر اینکه به هیچ عنوان نرخ ارز از پیش تعیین شده را نداریم، گفت: باید از مردم به خاطر کنش صحیح اقتصادی تشکر کنیم.

وی با بیان اینکه دولت گسترش رنج آور اقتصادی را دنبال می کند، گفت: با تصمیم دولت در زمینه بازرگانی به مردم کمک می کند، امیدواریم شوک 18 ماهه که هیچ دوره ای سابقه نداشته را بخوبی رد کنیم.

پربیننده ترین خبرها