کویت اقدام رژیم صهیونیستی در تخریب خانه‌های فلسطینیان را محکوم کرد

کویت اقدام رژیم صهیونیستی در تخریب خانه‌های فلسطینیان را محکوم کرد
چهارشنبه 2 مرداد 1398 - 19:40

یک مسئول وزارت خارجه کویت اقدام رژیم صهیونیستی مبنی بر تخریب خانه‌های فلسطینیان در قدس شرقی را بشدت محکوم کرد.

العالم - آسیا

یک مسؤول وزارت خارجه کویت تخریب خانه‌های فلسطینیان در شهرک «صور باهر» واقع در قدس شرقی را محکوم کرد.

وی تأکید کرد این اقدام رژیم صهیونیستی نقض قوانین و معاهدات بین‌المللی و قوانین حقوق بشر است که به تشدید روند خشونت و تهدید ثبات در منطقه منجر شده و به تلاش‌های مربوط به برقراری صلح در منطقه و فرصت‌های موفقیت این تلاش‌ها لطمه وارد می‌کند.

به نوشته روزنامه کویتی«القبس»، این اقدامات رژیم صهیونیستی درد و رنج و مشکلات فلسطینیان را بیشتر می‌کند.

این مسؤول کویتی که به نام وی اشاره‌ای نشده است، همچنین تصریح کرد کویت با هماهنگی آفریقای جنوبی، اندونزی و هیأت فلسطینی مبادرت به برگزاری جلسه شورای امنیت کرد و طی آن تجاوزات صهیونیست‌ها بررسی شد و از شورای امنیت خواسته شد به وظایف خود برای حفظ صلح و امنیت جهانی عمل کرده و بیانیه‌ای صادر و طی آن رژیم اشغالگر اسرائیل را مسؤول دانسته و آن را ملزم به اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی کند.

رژیم صهیونیستی صبح روز دوشنبه تخریب حدود 100 واحد مسکونی متعلق به فلسطینی‌ها در منطقه «وادی‌الحمص» در شهر «صور باهر» در جنوب شرق قدس اشغالی را آغاز کرد.

به گفته مقامات فلسطینی این اقدام بزرگترین عملیات تخریب از سال 1967 تاکنون است و قرار است این تخریب‌ها 225 واحد مسکونی دیگر را نیز شامل شود.

منطقه وادی‌الحمص که تحت کنترل تشکیلات خودگردان قرار دارد ماه گذشته نیز شاهد درگیری میان نظامیان رژیم صهیونیستی و جوانان فلسطینی بود که طی آن ده‌ها فلسطینی زخمی شدند.

سازمان عفو بین‌الملل نیز اقدام رژیم صهیونیستی در تخریب منازل فلسطینیان را محکوم و تاکید کرد این اقدام نقض فاحش قوانین بین‌المللی است.

فارس

پربیننده ترین خبرها