روزنامه های آمریکایی: ترامپ.. جانور موذی

روزنامه های آمریکایی: ترامپ.. جانور موذی
دوشنبه 7 مرداد 1398 - 13:53

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از وقتی که وارد کاخ سفید شد، تمام پتانسیل های نژادپرستی در وجود خود و تمام تنفر خود از شهروندان رنگین پوست آمریکا را به کار گرفته تا میزان نفرت از هر چیز غیر سفیدی را در آمریکا بالا ببرد.

العالم - کشکول

آخرین نمونه از حمله های نژادپرستانه ترامپ، پس از رسوایی بزرگ اهانت نژادپرستانه به زنان رنگین پوست دموکرات در کنگره، بر ضد یک نماینده دموکرات آفریقایی تبار به نام "الایجا کامینگز" صورت گرفت.

ترامپ در پاسخ به انتقادهای این نماینده دموکرات از سیاست های خشونت بار وی علیه پناهجویان به خصوص کودکان، در یادداشت توییتری خود نوشت:"الایجا کامینگز قلدر و وحشی است؛ او بر سر مردان و زنان بزرگی فریاد می کشد که امنیت مرزهای جنوبی را تأمین می کنند در حالی که وضعیت در ایالت این نماینده یعنی بالتیمور به شدت افتضاح و خطرناک است. منطقه او از بدترین منطقه های آمریکاست.. مرزهای ما با اینکه شلوغ هستند اما پاکیزه و فعال هستند و با شایستگی اداره می شوند در حالی که منطقه کامینگز به شدت کثیف و چندش آور و پر از موش است. اگر تو سعی کنی مدت بیشتری را در ایالت خودت باقی بمانی شاید بتوانی اندکی این منطقه را تمیز کنی."

اما به نظر می رسد به رغم حمایت گسترده جمهوری خواهان – چیزی که امریکا را به سمت سرنوشت نامعلوم می کشاند- رسانه های آمریکایی از نژادپرستی افسارگسیخته ترامپ به سادگی نمی گذرند و ضمن اینکه پاسخ اظهارات نژادپرستانه او را می دهند سعی می کنند دست او را برای جوانان نژادپرست آمریکایی رو کنند.

روزنامه بالتیمور سان در سرمقاله دیروز خود مطلب تند و گزنده ای در پاسخ به اهانت ترامپ منتظر کرد. در این سرمقاله که با عنوان "اگر چند موش در شهر داشته باشیم بهتر از این است که خود، موش باشیم" منتشر شد آمده است: با اینکه تمایلی نداریم شأن خود را در سطح فحش دادن پایین بیاوریم اما باید به بی ادب ترین مردی که تا کنون وارد کاخ سفید شده است بگوییم اگر چند حیوان موذی اطرافمان باشد بهتر از این است که خود، حیوان موذی باشیم.

ظاهرا مخالفان ترامپ در آمریکا - که امروز طبق آخرین نظرسنجی ها در اکثریت هستند – در مورد خوی حیوانی ترامپ اتفاق نظر دارند اما از آنجا حیوانات مفید هم هستند، لذا عنوانی بهتر و مناسب تر از "جانور جونده" برای او پیدا نکرده اند. چون جونده گان، جانوران موذی هستند.

پربیننده ترین خبرها