مهندسان بوئینگ برای پنهان کاری در مورد ۷۳۷ مکس تحت فشارند

مهندسان بوئینگ برای پنهان کاری در مورد ۷۳۷ مکس تحت فشارند
دوشنبه 7 مرداد 1398 - 21:02

«آدام دیکسون» مهندس کهنه کار شرکت بوئینگ اعلام کرد که مهندسان این شرکت تحت فشار بالایی هستند تا ویژگی های مدل جدید بوئینگ ۷۳۷ مکس را برای در امان ماندن از تحقیقات دقیق اداره فدرال هوانوردی آمریکا، بزرگنمایی نکنند.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش شبکه خبری اسپوتنیک، وی گفت: مهندسان شرکت بوئینگ به طور خاص در معرض فشار هستند تا هر گونه تغییراتی در هواپیمای مکس را به عنوان تغییرات کم اهمیت در نظر گیرند.

شرکت بوئینگ بلافاصله با صدور بیانیه ای سخنان دیکسون را رد و تاکید کرد که متعهد است هواپیمای ۷۳۷ مکس را به یکی از امن ترین هواپیماهای دنیا تبدیل کند.

دیکسون همچنین گفت که خانواده خودش با هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس سفر نمی کنند.

هواپیمای ۷۳۷ مکس در پی دو حادثه هوایی که در مجموع ۳۴۶ قربانی گرفت، در سراسر جهان زمین گیر شده است.

یکی از این دو حادثه مربوط به سانحه اسفند ماه سال گذشته بود که در جریان آن بوئینگ ۷۳۷ مکس شرکت هواپیمایی اتیوپی به هنگام عزیمت از آدیس آبابا به نایروبی پایتخت کنیا سقوط کرد و همه سرنشینان آن کشته شدند.
حادثه دیگر برای این مدل از هواپیمای بوئینگ در اکتبر سال گذشته میلادی در اندونزی روی داد که بر اثر آن همه سرنشینان هواپیما جان باختند.

در همین حال، شرکت بوئینگ از کاهش سود خود در پی این دو بحران هوایی خبر داد.

زمین گیر شدن هواپیماهای ۷۳۷ مکس، این شرکت را بر آن داشت تا تحویل هواپیماهای جدید سفارش داده شده را متوقف کند، امری که به درآمدهای این شرکت خدشه وارد کرد.

به رغم آن که شرکت هواپیمایی بوئینگ اعلام کرده که به دنبال رفع مشکلات فنی است، اما کارشناسان هوایی بر این باورند که سیستم خودکار پرواز ۷۳۷ از نقص فنی بالایی برخوردار است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها