هشدار سازمان ملل از بازگشت اجباری پناهندگان روهینگیا

هشدار سازمان ملل از بازگشت اجباری پناهندگان روهینگیا
سه شنبه 8 مرداد 1398 - 11:30

سازمان ملل نسبت به اجبار پناهندگان روهینگیا مقيم بنگلادش برای بازگشت اجباری به منطقه اراکان واقع درغرب میانمار زادگاه اصلی اشان هشدار داد.

العالم -آسیا

"فرحان حق " معاون سخنگوی رسمی دبیر کل سازمان ملل روز دوشنبه گفت: هرگز نباید این پناهندگان را بدون میل و توافق به بازگشت مجبور کرد به ویژه شرایط بازگشت داوطلبانه تاکنون فراهم نبوده است.

وی افزود: هم اکنون باهمکاری مقامات میانمار برای بازگشت این پناهندگان تلاش می کنیم اما معتقدیم برای چنین بازگشتی شرایطی باید فراهم باشد که هم اکنون نیست.

بنگلادش روز دوشنبه لیست جدیدی از 25 هزار مسلمان روهینگیایی که هم اکنون ساکن اردوگاههای پناهندگان در جنوب شرقی کشور هستند به مقامات میانماربرای تسهیل عملیات بازگراندن آنان به وطن ارائه داد.

پناهندگان مسلمان روهینگیای در بنگلادش ، با بازگشت به میانمار بدون فراهم بودن شرایط مخالف هستند .

از برجسته ترین شرایط آنان به رسمیت شناختنشان به عنوان گروهی قومی است.

نیروهای مسلح میانمار و شبه نظامیان بودایی از 25 اگوست 2017 دست به حملات نظامی زدند که به جنایتهای وحشیانه علیه اقلیت مسلمان آراکان منجر شد.

برخی منابع محلی و بین المللی اعلام کردند این جنایت های بی وقفه از آن روز به کشته شدن هزاران روهینگیایی و مهاجرت حدود یک میلیون نفر به بنگلادش منجر شده است.

دولت میانمار روهینگیا را مهاجرین غیرنظامی بنگلادش می داند اما سازمان ملل آنان را در ردیف ستمدید ترین اقلیت های جهان قرار داده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها