تخریب 100 واحد مسکونی فلسطینیان در قدس/ طرح ساخت ۶ هزار واحد صهیونیستی در کرانه باختری

تخریب 100 واحد مسکونی فلسطینیان در قدس/ طرح ساخت ۶ هزار واحد صهیونیستی در کرانه باختری
چهارشنبه 9 مرداد 1398 - 10:59

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژِیم صهیونیستی در حالی قصد دارد ۶ هزار واحد مسکونی در قالب یک شهرک جدید در اراضی کرانه باختری احداث کند که چندی پیش 100 واحد مسکونی فلسطینیان را در محله وادی الحمص واقع در جنوب قدس تخریب کرد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

به گزارش پایگاه فلسطین الیوم، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در این باره نوشت که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژِیم صهیونیستی در طرح خود قصد دارد تا ۷۰۰ واحد مسکونی برای فلسطینی ها در مقابل ۶ هزار واحد برای شهرک نشیان صهیونیست در کرانه باختری احداث کند.

نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی قصد دارد 6 هزار واحد مسکونی در کرانه باختری بسازد که این رژیم روز دوشنبه (31 تیرماه 1398) 100 واحد مسکونی متعلق به فلسطینی ها در محله وادی الحمص واقع در جنوب قدس را تخریب کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی پس از بیرون کردن فلسطینی‌ها از منازل خود، به تخریب منازل آنها مبادرت کرد.

سازمان عفو بین الملل در بیانیه‌ای تخریب منازل فلسطینی‌ها در منطقه "وادی الحمص" در قدس شرقی را غیرقانونی، نقض حقوق بشر و جنایت جنگی اعلام کرد .

شبکه خبری صهیونیستی "کان" فشا کرد که نتانیاهو این طرح را به کابینه امنیتی این رژیم در روزهای گذشته ارایه کرده است. این طرح قرار است در منطقه موسوم به منطقه "c" انجم شود که شامل ۶۰ درصد از اراضی کرانه باختری است.

ارایه این طرح برای بررسی درحالی است که در روزهای آتی جرد کوشنر داماد و مشاور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و مسئول پرونده معامله قرن به سرزمین های اشغالی سفر خواهد کرد.

منابع سیاسی اسرائیلی گزارش دادند که بررسی این طرح تحت فشارهای آمریکا صورت می گیرد.

هاآرتص گزارش کرد که کابینه رژیم صهیونیستی روز سه شنبه با این طرح موافقت کرده است.

رژیم صهیونیستی از زمان اشغال کرانه باختری در سال ۱۹۶۷ میلادی،شهرک سازی ها و حتی منازل فلسطینی ها را در منطقه ای که ۶۰ درصد کرانه باختری را در بر می گیرد، تحت کنترل گرفته است. شهرک سازی ها یکی از

طرح های این رژیم برای زیر سلطه گرفتن اراضی فلسطینی و اشغال آن و تغییر ساختار جمعیتی آن است.

به گزارش ایرنا، شهرک هایی که بیش از ۶۰ درصد یعنی حدود ۳۶۰ هزار هکتار از کرانه باختری را تشکیل می دهند در منطقه ای به نام منطقه C طبقه بندی شده اند و رژیم صهیونیستی قصد دارد تحت هر گونه طرح شهرک سازی، این منطقه را برای خود حفظ کند.

آمار سازمان ملل متحد نشان می دهد که حدود ۲۹۸ هزار فلسطینی در منطقه C زندگی می کنند همچنین ۳۴۱ هزار صهیونیست در ۱۲۳ شهرک ساکن هستند.کمتر از یک در صد منطقه c برای توسعه فلسطینی ها در نظر گرفته شده است در حالی که ۷۰ در صد این منطقه در تسلط شهرک نشین های یهودی قرار دارد.

ادامه ساخت شهرک ها و خانه های صهیونیست نشین از مهمترین موانع به نتیجه نرسیدن گفتگوها برای حل نزاع فلسطینی و اسرائیلی است.

پربیننده ترین خبرها